„Festival ponúkol veľmi bohaté spektrum nahrávok, ktoré svojím tematickým i žánrovým záberom dokumentovali takmer neobmedzenú škálu pohľadov na to, čo rozhlasová tvorba pre deti a mládež je,“ hovorí slovenská členka poroty Soňa Čermáková-Uličná.
Súťažili klasické rozprávky na ľudové motívy, realistické hry zo súčasnosti, ale aj hry s magickými prvkami, spolu 28 programov rozhlasových staníc z 15 krajín (Bulharsko, Česká republika, Francúzsko, Lotyšsko, Chorvátsko, Irán, Nemecko, Nórsko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Srbsko, Slovenská republika, Slovinsko, Švédsko.). Slovenský rozhlas na festivale reprezentovala rozprávková hra Jána Uličianskeho Tik Tak v réžii Róberta Horňáka a hra pre mládež Evy Križkovej O dievčatu, ktoré si zabudlo srdce v bare Katy v réžii Jara Riháka.
Podľa Čermákovej-Uličnej kvalita prihlásených príspevkov od minulého ročníka stúpla. „Každá z tohtoročných nahrávok bola niečím inšpiratívna, favoritov na ceny bolo viac. Súčasná technika tvorcom umožňuje vytvoriť pre každý z príbehov doslovne „vlastný vesmír“ zvukov a atmosféry.
Cenu za najlepšiu hru pre deti porota nakoniec udelila nemeckej nahrávke Deda Mráza hľadá polícia. „Ide o výnimočne silný, zábavný i dojímavý príbeh zo súčasnosti, ktorý vďaka vynikajúcim hereckým výkonom nenásilne rozpráva o ľudskosti a potrebe odpúšťať,“ hovorí Čermáková-Uličná. Cenu za výnimočný umelecký výkon v tejto kategórii porota prisúdila Eve Stenman Rotstein za nahrávku hry Konrad, chlapec vyrobený v továrni. Hra prináša odľahčený a netradičný pohľad na tému rodinných vzťahov a výchovy.
Prix Ex Aequo za najlepšiu hru pre dospievajúcich získala hra Dobrodružný týždeň Sofie Nordin zo Švédskeho rádia. Porota ocenila presný dialóg hry plný napätia i výborné zvukové spracovanie. Prix Ex Aequo za výnimočný umelecký výkon v tejto kategórii dostala Slovinka Irene Glonar za scenár a réžiu rozhlasovej hry Tristo miliónov metrov za sekundu, ktorá využívala aj dokumentárny princíp.
Autor: zu