"Slovo voľný čas pre moju rodinu takmer stratilo zmysel. Namiesto lyžovačky a turistiky sme sa venovali upratovaniu, prezliekaniu perín, odhadzovaniu snehu. Najsledovanejším televíznym programom sa u nás stala predpoveď počasia a modlili sme, aby napadol sneh," tvrdí začínajúca podnikateľka, ktorá sa rozhodla zriadiť na svojej chalupe v horách penzión pre turistov. "Konkurencia v tejto oblasti je veľká, preto sme sa museli snažiť, aby sme boli lepší ako tí ostatní. Aby sme sa stali pre klientov atraktívnymi."
I keď väčšina Slovákov (59 %) ide do podnikania pre vyššie zárobky, až 13 percent ľudí nemá podľa prieskumu inú možnosť zamestnania a iba 9 percent chce takto realizovať vlastné sny a uplatniť svoje záujmy a nápady.
Ako dosiahnuť úspech? Podľa odborníkov je základom dobrý odhad a nadšenie pre vec. "Správne uvažovanie musí mať človek v sebe," hovorí bankár Miroslav Havel, človek, ktorý má skúsenosti s hodnotením biznis plánov. "Všade okolo je veľké množstvo príležitostí ide len o to, chodiť s otvorenými očami a spoznať ich."A potom už "len" odhadnúť ako si poradiť s konkurenciou, ako prilákať klientov. Na základe toho sa dá predpokladať, ako sa podnik bude rozvíjať a do ktorej oblasti a koľko treba investovať.