PRAHA. Väčšina veľkých obchodných reťazcov v Českej republike minulý rok výrazne zvýšila svoje výdavky na televíznu reklamu, aby obstáli v stále tvrdšom konkurenčnom boji o zákazníka. Celkové výdavky obchodníkov za televízne šoty sa vlani podľa Lidových novin pohybovali v stámiliónoch českých korún.
Najviac peňazí do televíznej reklamy vlani investovala sieť diskontných predajní Lidl. Ten minul za reklamu bez zliav, bonusov a vzájomných obchodov zhruba 179,6 milióna českých korún (224 miliónov slovenských). Sieť obchodov so záhradnou technikou a bazénmi Mountfield vlani zdvojnásobila svoje hrubé výdavky na televíznu reklamu, ktoré tak vzrástli na 124 miliónov českých korún.
Viac reklamného priestoru v televízii si v roku 2006 objednala aj spoločnosť Ahold. Jej hrubé výdavky na tento typ reklamy sa zvýšili zo 78,3 milióna v roku 2005 na takmer 95 miliónov českých korún.
Štvrtým najväčším televíznym inzerentom v Česku z radov obchodných reťazcov bola vlani spoločnosť Tesco Stores, ktorá tieto výdavky strojnásobila na 79,3 milióna českých korún.
Naopak, najmenej z veľkých obchodníkov, ktorých reklamné šoty boli v televízii, minulý rok na tento druh propagácie minula spoločnosť Metro Cash&Carry. Jej hrubé výdavky za televíznu reklamu dosiahli 2,7 milióna českých korún.