, že rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť 2. januára 2007 a nie je možné sa proti nemu odvolať.
Cargo sa k potvrdeniu pokuty zatiaľ nevyjadrilo, lebo rozhodnutie úradu ešte nedostalo, povedal hovorca Carga Ladislav Jandošek.
Protimonopolný úrad rozhodol 3. júla minulého roka o uložení pokuty Cargu za zneužívanie dominantného postavenia. Spoločnosť totiž vypovedala dohody o cene s konkurenčnými spoločnosťami, ktoré zabezpečovali železničnú prepravu pre výrobcu cementu Holcim Slovensko. Tým bol Holcim nútený ukončiť spoluprácu s dopravcom LTE Logistik a Transport Slovakia.
Vyvodí sa zodpovednosť?
Zatiaľ nie je isté, či nové vedenie Carga časť uloženej pokuty zosobní zodpovedným osobám, ktoré za zneužitie dominantného postavenia nesú zodpovednosť.
„Zatiaľ sme nemali možnosť rozhodnutie preštudovať a aj k takejto hypotetickej otázke sa vyjadríme až potom,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Marián Jánošík denníku SME. Rezort dopravy je stopercentným vlastníkom Carga.
Samotná spoločnosť sa k otázke zatiaľ tiež nevyjadrila. Jandošek povedal, že „to musí prediskutovať aj s generálnym riaditeľom“.
Bernáthová vysvetlila, že dôvodom konania ZSSK Cargo bol fakt, že Holcim uzavrel dohodu o zabezpečovaní železničnej prepravy cementu na trati Rohožník - Devínska Nová Ves štátna hranica s firmou LTE, ale predtým túto prepravu zabezpečovalo Cargo. Slovenský štátny železničný prepravca svojím konaním teda vytlačil LTE z trhu.
Spoločnosť ZSSK Cargo vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Za deväť mesiacov minulého roka prepravila spoločnosť 36,851 milióna ton tovaru a vykázala účtovný zisk na úrovni 550 miliónov korún. Očakávaný hospodársky výsledok však spoločnosť mala ku koncu roka znížiť približne o jednu miliardu korún.
Autor: ho