Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Realitné kancelárie ukazujú tváre

Fotografie realitných maklérov sa objavujú v inzerátoch, na webovských stránkach, preukazoch alebo vizitkách.

Sprostredkovatelia obchodov s nehnuteľnosťami vychádzajú z anonymity. Prečo? Reálna tvár človeka vnáša do sprostredkovania obchodov s nehnuteľnosťami ľudský rozmer, čo mnohí klienti vítajú.

Okrem psychologického faktoru ľahká identifikácia makléra a realitnej kancelárie, pre ktorú pracuje, môže mať praktický význam. Či už pre klienta alebo aj pre samotnú realitnú kanceláriu.

Móda aj sebaobrana

Trend zviditeľňovania tvárí realitných maklérov podľa riaditeľky bratislavskej firmy Bond reality Daniely Rážovej nespôsobila až tak situácia na trhu ako prichádzajúci západný štýl. "V Spojených štátoch amerických je bežnou praxou uverejňovanie tvárí realitných brokerov," hovorí Rážová. Spoločnosť Bond reality sa stala v personifikácii svojich maklérov na Slovensku prvou lastovičkou. Pôvodným motívom bolo, že sa realitná kancelária snažila prispôsobiť západnému trendu a spôsobu predaja nehnuteľností. Neskôr sa zverejňovanie maklérskych tvárí ukázalo ako účinný nástroj v situáciách, keď sa za agentov zavedenej kancelárie vydávali cudzí ľudia a na "požičané" meno firmy získávali cez inzeráty nových zákazníkov. Celý svoj tím realitná kancelária vystavila na webe a fotografie sú aj na vizitkách. Klient si môže skontrolovať, či maklér, ktorý sa mu predstavil ako pracovník Bondu naozaj pre túto firmu aj pracuje. Rovnaký systém zavádza aj Asociácia realitných maklérov.

Skryť Vypnúť reklamu

Fotografia ako záväzok

Na portrétoch maklérov aj s kontaktmi a dopytom stavia svoju ponuku aj franšízingový realitný systém RE/MAX, ktorý na Slovensko prišiel začiatkom uplynulého roka zo Spojených štátov amerických. Obchod s realitami je podľa regionálneho riaditeľa RE/MAXu Richarda Churého predovšetkým otázka dôvery. "Nemáme problém prezentovať tváre našich maklérov. Chápeme to ako formu záväzku dodržať všetky princípy nášho etického kódexu," mieni Churý. Vo svete je pritom podľa neho bežnou praxou, že makléri investujú do propagácie samých seba, pričom používanie fotografií je v tejto veci absolútnou samozrejmosťou.

Vo veľkom štýle

Kampaň na používanie preukazov maklérov s kontaktnými údajmi a fotografiou rozbehla v lete Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Asociácia v nej spojila hneď tri veci naraz - preukaz identifikuje konkrétnych maklérov, kampaň propaguje členov asociácie a prezentuje skratku asociácie NARKS ako pečiatku kvality. Podľa generálneho sekretára asociácie Martina Lazíka, preukaz by mal zabezpečiť hlavne väčšiu čitateľnosť realitných maklérov. Asociácia odhaduje, že ich na trh vydá okolo šesťsto.

Skryť Vypnúť reklamu

Pripravujú testy

V súčasnosti je medzi maklérmi rozdelených okolo dvoch stoviek preukazov. Doklad má ambíciu stať sa užitočnou vecou napríklad pri podpore profesionálnej úrovne maklérov a pri ich motivácii o ďalšie vzdelávanie.

V prvom kole prideľovania preukazov však za profesionálnu úroveň zodpovedajú majitelia jednotlivých realitných kancelárií, pretože sami určujú, kto z ich ľudí dostane preukaz.

Neskôr, po skončení štvorročnej platnosti, už bude musieť každý maklér zložiť písomný test, aby si platnosť preukazu obnovil.

Nateraz NARKS cez formulár potrebný na vydanie dokladu mapuje dosiahnuté vzdelanie makléra, absolvované kurzy a školenia, odbornú znalosť aj znalosť cudzích jazykov. Aby preukaz nebolo možné falšovať, na webovskej stránke asociácie si klient makléra môže jednoduchým vyhľadávacím systémom overiť, či na konkrétne meno makléra preukaz skutočne vydali, pre koho pracuje a ako vyzerá.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Zelená Bratislava
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 533
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 697
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 504
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 217
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 181
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 459
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 494
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 372
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 275
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 035
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu