Hizballáh už má aj vlastnú vôňu Odpor

Hnutie Hizballáh sa v Libanone dočkalo voňavky. Nový parfum mu venovali miestni výrobcovia. Nazvali ho Odpor a je hitom v južnom Bejrúte, kde má šiitske hnutie silnú pozíciu. Flakón parfumu zdobí podobizeň vodcu Hizballáhu Hasana Nasralláha, ktorý sa vyhl

Portrét šejka Nasralláha sa objavil už aj na parféme.Portrét šejka Nasralláha sa objavil už aj na parféme. (Zdroj: SITA/AP)

ásil za víťaza v letnej vojne s Izraelom a počítačom upravený obrázok potápajúcej sa izraelskej vojnovej lode v bejrútskom prístave. Loď v skutočnosti raketa Hizballáhu poškodila, ale nie tak, aby sa plavidlo potopilo.

Priaznivci Hizballáhu tak môžu ovoňať „Božie víťazstvo“ - to je výraz, ktorý Nasralláh v súvislosti s vojnou s Izraelom používa.

Parfum sa predáva v darčekovej kazete spolu s príhovorom Nasralláha a pozdravom od Libanončanov zadržiavaných v izraelských väzniciach. Hnutie Hizballáh, ktoré chce mať z Libanonu islamský štát a nemá v obľube svetské zábavky, sa k parfumu stavia rozpačito. Hovorca Ghassan Darwiš libanonskému denníku Daily Star povedal, že hnutie by bolo radšej spájané len s knihami a plagátmi. „Nepovzbudzujeme ľudí k tomu, aby z Hizballáhu robili obchodnú značku.“ Zároveň si ale myslí, že používanie parfumu „revolúcii“ neuškodí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Odpor stojí pár dolárov. Ide o unisex parfum a kupujú ho najmä muži. Nejde o jedinečnú vôňu, skôr je to zmes uznávaných svetových značiek. „Parfum namiešame podľa želaní zákazníka,“ prezradil predajca Muhammad Dekmak. Parfumy išli na odbyt najmä počas demonštrácií v Bejrúte pred niekoľkými týždňami.

Hoci Hizballáh sa bráni obchodovaniu so svojím menom, počas vojny sa výborne predávali nahrávky Nasralláhových prejavov, tričká so symbolmi hnutia, ale aj Nasralláhove figúrky či počítačové hry s tematikou vojny s Izraelom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu