tali. Dnes musia celý deň svietiť od 15. októbra do 15. marca.
Poslanci o Padovom návrhu debatovali pred dvoma týždňami a posunuli ho do druhého čítania. "Je to návrh, ktorý nemá nič spoločné s politickým súperením, ale návrh na zvýšenie bezpečnosti, preto našiel podporu," hovorí Pado. Podľa neho je aj v lete jazda so zapnutými svetlami cez deň bezpečnejšia. "Výskumy a štatistiky naznačujú, že vozidlá, ktoré nesvietia, sú o 25 percent častejšie účastníkom dopravnej nehody so smrteľnými následkami a o 50 percent častejšie účastníkom nehody s vážnejším zranením," hovorí. Za zníženej viditeľnosti by cez deň mali svietiť aj cyklisti.
Prezident Ústredného automotoklubu Juraj Smrečan je spokojný. "Povinné je to v mnohých krajinách Európy. Naozaj je dôležité nielen vidieť, ale aj byť videný. Je to veľmi pozitívny krok k zvýšeniu bezpečnosti," hovorí.
Automotoklub podľa Smrečana vždy podporí návrhy ako celoročné svietenie, povinné zimné pneumatiky, či detské autosedačky. "To ani nie sú témy na diskusiu, malo by to byť samozrejmé. Sú protinázory, že to ľudí zbedačí. Lenže ľudský život je dôležitejší." Celoročné svietenie vyjde podľa neho vodiča priemerne asi o 160 korún drahšie. (rf)