BRATISLAVA - Jednoznačne najsledovanejším tohtoročným vianočným televíznym titulom bola slávna česká rozprávka Tri oriešky pre Popolušku, ktorú videlo 29,5 percenta populácie. Druhá skončila česká veselohra storočia S tebou mě baví svět so sledovanosťou 21,6 percenta a tretia počítačovo animovaná rozprávka Hľadá sa Nemo s 19,9 percenta. Všetky tri tituly vysielala televízia Markíza.
Naplnili sa tak údaje z prieskumu UPC spred dvoch rokov, v ktorých najviac divákov vyhlásilo, že na Vianoce si želajú vidieť práve Tri oriešky pre Popolušku, S tebou mě baví svět a sovietsku rozprávku Mrázik. Ten bol najsledovanejším vianočným titulom televízie JOJ.
Rozprávky celkovo patrili medzi absolútnych favoritov. Ich sledovanosť bola v skutočnosti ešte vyššia, ako uvádzajú výsledky, pretože tie zaznamenávajú len divákov nad 12 rokov.
Na Štedrý večer si divákov podelili komerčné televízie. Markíza so spomínanou rozprávkou a českým filmom Román pre ženy, JOJ zase s animovaným Shrekom. Najnižšiu sledovanosť mala počas hlavného večerného programu Jednotka STV, ktorá vysielala americký rodinný film 12 vianočných psov.
Vianoce sú pre televízie najvďačnejším biznisom, k obrazovkám vtedy zasadne najviac divákov.
Počas vianočných sviatkov bola najsledovanejšia Markíza, po nej JOJ a Jednotka. Už tradične pritiahli najviac divákov komerčné televízie, s pestrejšou ponukou kinohitov, ale aj premiér.
Najsledovanejším vianočným programom Slovenskej televízie bola relácia Drišľakoviny. Na Dvojke boli najsledovanejšie Vianoce Adama Boronču (4,3 percenta), dokument o cunami (4 percentá) a slovenská televízna klasika Kubo (3,2 percenta).
Sledovanosť počas vianočných sviatkov
Štedrý večer
Tri oriešky pre Popolušku | Markíza | 29,5 % |
Hľadá sa Nemo | Markíza | 19,9 % |
Román pre ženy | Markíza | 13,8 % |
12 vianočných psov | Jednotka | 12,5 % |
Shrek | JOJ | 6,6 % |
Prvý sviatok vianočný
S tebou ma baví svet | Markíza | 21,6 % |
Princezná z mlyna | Markíza | 18,1 % |
Srdcové záležitosti | Markíza | 13,7 % |
Bohoslužby | Jednotka | 7,8 % |
Druhý sviatok vianočný
Princezná z mlyna 2 | Markíza | 15,5 % |
Drišľakoviny | Jednotka | 13,8 % |
Mrázik | JOJ | 11,7 % |
Inštinkt lovca | JOJ | 10,5 % |
Vianočný škriatok | Markíza | 10,3 % |
Sledovanosť - podiel divákov v percentách, ktorí sledovali reláciu z celkového možného množstva divákov, vrátane tých, ktorí nesledovali televíziu, starších ako 12 rokov
Najsledovanejšie tituly televízií (okrem spravodajských relácií) Zdroj: Markíza, JOJ, STV