Čo pozeráme v televízii. Správy alebo reality show?

BRATISLAVA - Slovenský divák má najradšej filmy a správy, po nich športové relácie a komédie. Vkus Slovákov je podobný ...

Markíza: Let's Dance, sledovanosť 1,40 miliónaSTV: Supertelo, sledovanosť - 490-tisícJOJ: Hviezdy na ľade, sledovanosť - 490-tisícMarkíza: Let's Dance, sledovanosť 1,40 miliónaSTV: Supertelo, sledovanosť - 490-tisícJOJ: Hviezdy na ľade, sledovanosť - 490-tisíc

BRATISLAVA - Slovenský divák má najradšej filmy a správy, po nich športové relácie a komédie. Vkus Slovákov je podobný ako u ostatných Európanov - aj tam vedú filmy, po nich správy, šport, seriály a telenovely.

Vyplýva to z rozsiahleho prieskumu spoločnosti UPC o televíznom správaní, ktorý sa uskutočnil v priebehu uplynulých troch mesiacoch v 13 európskych krajinách.

Podľa prieskumu si na Slovensku film najradšej pozrie 51 percent divákov, správy 45 percent. Správy má ako obľúbený program viac ako polovica mužov, no len tretina žien. Najmenší záujem o správy je v kategórii do 30 rokov, najväčší medzi dôchodcami. Ženy aj mladí si skôr pozrú film.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vkus žien a mužov je na Slovensku v mnohom rozdielny. "Príznačné pre slovenských divákov je, že muži najradšej sledujú spravodajstvo, šport a televízne dokumenty, kým ženy sa chcú skôr zabávať - sú skôr na komédie a súťažné programy," povedal Jaroslav Kolár z UPC.

Šport ako obľúbený program označilo až 56 percent mužov, no len 6 percent žien. Úplne opačne je to pri telenovelách. Tie si s radosťou pozrie 30 percent žien, ale len 4 percentá mužov.

Starší ľudia majú radšej správy, dokumenty a prírodopisné filmy. Kultúrne programy a programy medicínskeho charakteru nie sú na Slovensku veľmi obľúbené, sledujú ich v priemere len 3 percentá divákov. Podobne je to na Slovensku aj so sci-fi či talkshow.

Čo hovoria peoplemetre

Realita podľa peoplemetrov je trocha iná ako údaje, ktoré ľudia povedali pre prieskum. Aj keď v prieskume označilo reality show ako svoj obľúbený program len nepatrné percento divákov, v skutočnosti majú tieto programy stále vysokú sledovanosť.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa peoplemetrov na Slovensku dlhodobo vedú spravodajské programy - Televízne noviny Markízy. No hneď po nich relácie s prvkami reality show a súťaženia ako Let's Dance, SuperStar, Pošta pre teba, Zámena manželiek, Hodina pravdy či Hviezdy na ľade patrili v tomto roku medzi najsledovanejšie programy. Let's Dance, SuperStar dokonca lámali rebríčky sledovanosti. Naopak, filmové hity sa do prvej desiatky dostanú zriedkavo.

Ako vidia svoje úspešné tituly televízie?

Podľa hovorkyne televízie Markíza Ivany Semjanovej najsledovanejším formátom spolu s Televíznymi novinami bola v minulom roku tanečná šou Let's Dance a najpopulárnejší formát Susedia.

Markíza je hrdá aj na reláciu Tesne vedľa. Tú síce po prvej premiére stiahla, potom ju však upravila a teraz ju znovu vysiela. "Uviedli sme tak úspešný, nízkorozpočtový formát typu zábavnej talkshow," povedala Semjanová.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčšiu radosť televízii JOJ podľa hovorcu Ľudovíta Tótha urobil projekt Hviezdy na ľade, "keď táto celebrity šou televíziu JOJ opäť posunula po IQ teste národa, Dievčati za milión a Vyvolených slovenský televízny trh ďalej."

Televízia JOJ je pri bilancii roka hrdá hlavne na seriály. Nakúpila totiž viaceré z najsledovanejších svetových seriálov - ako Nezvestní, CSI: Kriminálka Las Vegas a Miami a najnovšie príbehy o komisárke Julie Lescautovej.

Na čo je hrdá tento rok verejnoprávna televízia sa nám nepodarilo zistiť. Hovorca STV Peter Kavecký na naše otázky neodpovedal.

Verejnoprávna televízia na Slovensku, rovnako ako aj v Európe, nie je favoritkou divákov. Väčšina divákov na Slovensku má radšej komerčné televízie (47 percent), verejnoprávne len (26 percent). K verejnoprávnej majú bližšie starší ľudia.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku je záujem o verejnoprávnu televíziu dokonca ešte nižší ako európsky priemer. "Komerčné programy vo všeobecnosti sú menej konzervatívne a ponúkajú širšiu škálu programov ako verejnoprávne," zdôvodňujú autori prieskumu.

Na zahraničné stanice prepínajú skôr muži ako ženy, ale aj to len okolo 15 percent divákov. Naopak, veľký záujem o zahraničné stanice je v Rakúsku a vo Švajčiarsku.

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 298
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 113
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 668
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 346
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 010
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 792
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 527
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu