Luxusné značkové výrobky určené na boj proti vráskam nie sú o nič účinnejšie než bežné krémy dostupné v obyčajných drogériách. Tvrdí to americká štúdia zverejnená v spotrebiteľskom magazíne Consumer Reports. "Testy ukázali, že drahé výrobky priniesli v priemere len malú zmenu vo vzhľade tváre a že medzi cenou a účinkom nie je žiadna súvislosť," povedal hovorca magazínu. Časopis si pre svoju štúdiu vybral vzorky najpredávanejších prípravkov na trhu, ktorých cena pohybovala od 19 do 355 dolárov (asi od 500 do 9000 korún). Každý krém testovalo 17 až 23 žien vo veku medzi 30 až 70 rokov. Na účinnosť prípravkov dozeralo európske laboratórium, ktoré sa špecializuje na testovanie kozmetiky.
Dermatologička Georgetownskej univerzity Tina Alsterová však hovorí, že je príliš zjednodušujúce robiť na základe obmedzenej štúdie záver o neúčinnosti drahých výrobkov. "Ľudia chcú veriť, že lacné výrobky sú rovnaké ako tie drahé, ja však vidím pri niektorých luxusných značkách istú hodnotu, ktorá je založená na vedeckých poznatkoch."