Ak ste si ochotu internetového predajcu komunikovať vopred neoverili, môže sa stať že zistíte jeho pasivitu až pri probléme. Rovnako ako pri zásielkovom obchode, i pri internetovej kúpe môžete bez udania dôvodu od nej odstúpiť, pretože ste tovar nemali možnosť fyzicky vidieť pred jeho kúpou. Ak po rozbalení tovaru do 7 dní zistíte, že sa vám nehodí, alebo má iné vlastnosti ako ste si mysleli, môžete písomne bez udania dôvodu odstúpiť od kúpy a predajca je povinný vrátiť vám do 15 dní peniaze. Náklady na vrátenie produktu však znášate vy. Táto možnosť sa nevzťahuje na tovar vyrobený na zákazku, počítačové, CD a DVD nosiče, ktoré ste rozbalili, na dennú tlač, časopisy či potraviny, ktoré podliehajú skaze.
Tovar si všímajte i pri jeho doručení špedičnou firmou. Pred prevzatím zásielky skontrolujte neporušenosť obalu, aby ste zjednodušili reklamáciu u prepravcu - obsah môže byť rozbitý alebo poškodený. Tú by mal riešiť predávajúci, ktorý zažiada o poistné plnenie. Všimnite si aj identifikáciu odosielateľa, ktorému poputujú peniaze. Podvodník môže použiť inú identitu ako v internetovom obchode.
Ak sa obávate, že v balíku, za ktorý zaplatíte dobierku, nájdete vo vnútri iba tehly, prichystajte si vopred fotoaparát a poproste doručovateľa, aby s vami pri rozbaľovaní strávil minútku svojho času. Prípadný problém zdokumentujte fotografiou a poproste doručovateľa o kontakt. Peniaze vám to síce nevráti, pri riešení kauzy budete mať dôkazy a svedka. Nesnažte sa na doručovateľa naliehať, aby vám vrátil peniaze a odoslal zásielku späť ako nedoručiteľnú - nie je to v jeho kompetencii.
Každú zlú skúsenosť publikujte na internete a upovedomte o neserióznosti predajcu Slovenskú obchodnú inšpekciu (soi.sk).
Pri reklamáciách postupujete rovnako ako pri kúpe tovaru z kamennej predajne. I keď každý predajca by najradšej zostal bez reklamácií, mnohí majú v reklamačnom poriadku vypracovaný detailný postup a neraz je vyriešená i logistika zabezpečujúca dopravu tovaru.