Ako reklamovať tovar

Ak ste si ochotu internetového predajcu komunikovať vopred neoverili, môže sa stať že zistíte jeho pasivitu až pri probléme. Rovnako ako pri zásielkovom obchode, i pri internetovej kúpe môžete bez udania dôvodu od nej odstúpiť, pretože ste tovar nemali ..

Ak ste si ochotu internetového predajcu komunikovať vopred neoverili, môže sa stať že zistíte jeho pasivitu až pri probléme. Rovnako ako pri zásielkovom obchode, i pri internetovej kúpe môžete bez udania dôvodu od nej odstúpiť, pretože ste tovar nemali možnosť fyzicky vidieť pred jeho kúpou. Ak po rozbalení tovaru do 7 dní zistíte, že sa vám nehodí, alebo má iné vlastnosti ako ste si mysleli, môžete písomne bez udania dôvodu odstúpiť od kúpy a predajca je povinný vrátiť vám do 15 dní peniaze. Náklady na vrátenie produktu však znášate vy. Táto možnosť sa nevzťahuje na tovar vyrobený na zákazku, počítačové, CD a DVD nosiče, ktoré ste rozbalili, na dennú tlač, časopisy či potraviny, ktoré podliehajú skaze.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tovar si všímajte i pri jeho doručení špedičnou firmou. Pred prevzatím zásielky skontrolujte neporušenosť obalu, aby ste zjednodušili reklamáciu u prepravcu - obsah môže byť rozbitý alebo poškodený. Tú by mal riešiť predávajúci, ktorý zažiada o poistné plnenie. Všimnite si aj identifikáciu odosielateľa, ktorému poputujú peniaze. Podvodník môže použiť inú identitu ako v internetovom obchode.

Ak sa obávate, že v balíku, za ktorý zaplatíte dobierku, nájdete vo vnútri iba tehly, prichystajte si vopred fotoaparát a poproste doručovateľa, aby s vami pri rozbaľovaní strávil minútku svojho času. Prípadný problém zdokumentujte fotografiou a poproste doručovateľa o kontakt. Peniaze vám to síce nevráti, pri riešení kauzy budete mať dôkazy a svedka. Nesnažte sa na doručovateľa naliehať, aby vám vrátil peniaze a odoslal zásielku späť ako nedoručiteľnú - nie je to v jeho kompetencii.

SkryťVypnúť reklamu

Každú zlú skúsenosť publikujte na internete a upovedomte o neserióznosti predajcu Slovenskú obchodnú inšpekciu (soi.sk).

Pri reklamáciách postupujete rovnako ako pri kúpe tovaru z kamennej predajne. I keď každý predajca by najradšej zostal bez reklamácií, mnohí majú v reklamačnom poriadku vypracovaný detailný postup a neraz je vyriešená i logistika zabezpečujúca dopravu tovaru.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu