Prieskum: viete, čo chcú zamestnanci?

Angažovanosť zamestnancov sa stáva novou manažérskou mantrou. Schopnosť dávať spätnú väzbu smerom hore sa niekedy nazýva hlas zamestnanca. Ak chce manažér získať angažovanú pracovnú silu, musí sa naučiť komunikovať priamo s nimi. Jadro problému je, či a ako pozorne manažéri počúvajú

a či s tým, čo sa dozvedia, niečo robia.

Prieskum formou elektronického dotazníka, ktorý vyplnilo 2000 britských zamestnancov, ukazuje, že len 35 percent sa v zamestnaní aktívne angažuje. Alarmujúca časť o svojom vedení nezmýšľa príliš prívetivo a iba jeden z troch zamestnancov mu dôveruje. Štvrtina respondentov si myslí, že vedenie nemá presnú predstavu o tom, akou cestou sa firma uberá. Vzhľadom k týmto zisteniam si takmer polovica respondentov hľadá nové miesto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

I keď štúdia uvádza existenciu spoločných motivátorov, rôzne skupiny zamestnancov sú ovplyvnené odlišnými faktormi. Úloha manažérov je potom zistiť, čo je pre personál dôležité.

Napríklad bolo zistené, že ženy sa angažujú viac ako muži

a tiež majú voči vedeniu všeobecne pozitívnejší postoj. Starší zamestnanci sú zanietenejší ako mladšia generácia. Pracovníci

s flexibilným pracovným časom bývajú spokojnejší a vyjadrovali sa tiež pozitívnejšie. Dve skupiny naopak uvádzali negatívnejšiu skúsenosť. Napríklad pracovníci v štátnom sektore sa viac sťažovali na harašenie a šikanu ako tí v súkromnom sektore. Tiež prejavovali menšiu spokojnosť s možnosťami pre uplatnenie svojich schopností.

Vcelku prieskum potvrdzuje, že pozitívne pracovné prostredie spolu so zdravým vedením sú základy pre pestovanie zanietenia a výkonu zamestnancov. Vzhľadom k jasnému spojeniu medzi zanietením a spokojnosťou s prácou je veľmi žiaduce, aby sa manažéri snažili nájsť a udržať záujem zamestnancov. Rôzne skupiny zamestnancov ale ovplyvňujú rôzne kombinácie faktorov a dôležité teda je, aby manažéri dôkladne zvážili, na čom záleží ich ľuďom a zariadili sa podľa toho.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroj: People Management a infosevis.insite.cz

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu