Americký časopis Time tento týždeň namiesto tradičného portrétu osobnosti roka umiestnil na svoju titulnú stránku čistú lesklú plochu, v ktorej sa každý čitateľ uvidí ako v zrkadle. "Osobnosťou roka si práve ty," odkazuje svojim čitateľom.
Tento rok podľa Time svet najviac zmenili milióny ľudí, ktorí píšu internetové denníky (blogy), remixujú hudbu, tvoria vlastné verzie obľúbených filmov, fotografujú aktuálne udalosti, kritizujú na webe prácu firiem a strápňujú politikov.
Takéto bezprecedentné zapojenie más do činností, ktoré boli stáročia vyhradené len odborníkom, podľa editorov časopisu vytvára "nový globálny nervový systém" a zásadne mení svet. "Dôsledky dnešného vývoja sú ťažko predvídateľné, ale je prakticky nemožné preceniť ich," napísal Time.
Cena týždenníka Time patrí k najrešpektovanejším na svete. Vlani vyhrali najbohatší ľudia na svete, manželia Gatesovci spolu s Bonom z U2 za ich humanitárnu pomoc Afrike, rok predtým americký prezident George Bush.
Tento rok porazili internetoví používatelia Mahmúda Ahmadínedžáda. Ak by časopis mal vybrať len jednu osobnosť, bol by to práve iránsky prezident.
Príkladom dramatických zmien môže byť situácia v hudobnom priemysle: väčšina tradičných obchodov s cédečkami v Japonsku či USA už skrachovala, pretože ľudia si všetku hudbu sťahujú z internetu. Tu však už nevládnu veľké nahrávacie spoločnosti podporujúce niekoľko superhviezd, ale priestor majú milióny amatérov a garážových kapiel. Z niektorých sa stali za noc hviezdy bez investovaných miliónov do reklamy, ktoré by boli ešte pred pár rokmi nevyhnutné, ale len vďaka tomu, že ich na webe spomenul vplyvný bloger a jeho čitatelia o objave povedali svojim známym.
"Davy bežných ľudí prevzali moc od malých skupiniek a pomáhajú si navzájom bez nároku na odmenu. To nielen zmení svet, ale zmení to aj samotný spôsob, akými cestami sa svet bude meniť ďalej," napísal Time.
Revolúcia prepukla najskôr v kultúre, kde sa vynorili tisícky remixov známych skladieb, a neskôr začali silu davov využívať umelci ešte predtým, ako sa ich diela dostali do obchodov: posledný film o Beastie Boys napríklad kapela nechala natočiť 50 fanúšikom.
Menia sa aj médiá. Tradičné giganty stratili exkluzivitu, a tak sa napríklad o situácii v Bagdade dnes možno dočítať viac na blogoch Bagdadčanov než v časopisoch, a fotografie z miest teroristických útokov posielajú svedkovia z mobilov najskôr na web a až potom do tlačových agentúr.