Poukážkou je tiež možné darovať pobyt v kúpeľoch alebo dovolenku. Sky Europe ponúka pre partnerské firmy letenky, ktoré môžu využiť ako cenu do tomboly na vianočných podujatiach.
Napríklad v sieti TPD dostať v hodnote tisíc korún, v hypermarketoch Tesco od 50 do 1000 korún. Tesco poukážky podľa hovorkyne reťazca Oľgy Hrnčiarovej využívajú najviac rodinní príslušníci, ktorí si nie sú celkom istí, akým darčekom by potešili a dávať priamo peniaze sa im nezdá vhodné. Obdarovaní za ne nakupujú hneď po sviatkoch, keď reťazec spúšťa povianočné zľavy. Predovšetkým je to oblečenie, elektronika, kozmetika, športové potreby, knihy a CD.
Dopyt po darčekových poukazoch v kúpeľoch Dudince v predvianočnom období tvorí 20 percent z počtu preukazov, ktoré sa predali tento rok.
Hovorkyňa kúpeľov Jana Hanáková povedala, že ich nakupujú deti pre svojich rodičov, ale aj podnikatelia pre obchodných partnerov. Najväčší záujem je o liečebný pobyt s plnou penziou, ubytovaním, lekárskym vyšetrením, priemerne tromi procedúrami denne a denným vstupom do vírivého bazéna. Týždeň tohto pobytu v dome Rubín stojí od 6000 do 7000 korún.
Cena darčekového poukazu v kúpeľoch závisí od druhu vybratého pobytu a môže byť od 750 korún do 3300 korún na osobu a noc.
Aj v cestovných kanceláriách nakupujú poukážky deti pre rodičov. Robert Kohlmann, riaditeľ cestovnej kancelárie Pressburg, povedal, že obdarovaný dostane ako darček pobyt alebo zájazd a termín si môže aj individuálne dohodnúť. "V tomto prípade nemusí spolu s darom dostať aj informáciu o jeho cene. Viackrát som zažil, že deti nechceli, aby rodičia poznali hodnotu daru, pretože by očakávali reakciu typu - to ste nemali také drahé kupovať," hovorí.
Deti vyberajú rodičom pobyty najmä na Slovensku preto, lebo starší ľudia nie sú naklonení leteckej doprave, ale aj pre ceny doplnkových služieb - stravovania. Ide najmä o relaxačné a rekondičné pobyty. Kohlmann podotkol, že priemerný slovenský dôchodca ľahšie "zvládne" pohár vína v slovenskej reštaurácii ako napríklad v rakúskej.
Deti, ktoré už kúpili svojim rodičom televízor či mikrovlnku, podľa Kohlmanna majú často problém vymyslieť vhodný dar. Zájazd je podľa neho darček, ktorý možno darovať každý rok. (dro)