BRATISLAVA - Spoločnosť Pro-Hokej, ktorá je riadiacim orgánom slovenskej extraligy, pre neplnenie podmienok vypovedala na začiatku tejto sezóny zmluvu so švajčiarskou marketingovou firmou CWL, ale kluby nakoniec o milióny neprídu. Zástupcovia Pro-Hokeja podpísali včera nový kontrakt s firmou Marketing SZĽH, s. r. o. - stopercentnou dcérskou spoločnosťou Slovenského zväzu ľadového hokeja. Marketing SZĽH, s. r. o., prevzal všetky reklamné a televízne práva na extraligu a v rozbehnutej sezóne garantuje Pro-Hokeju 38 miliónov korún. Podľa dvojročnej zmluvy s opciou v nasledujúcom ročníku zabezpečí až 50 miliónov Sk.
"Je to dobrá správa pre extraligové kluby," oznámil člen predstavenstva Pro-Hokeja a šéf HKm Zvolen Róbert Mráz. "Ponuku Pro-Hokeju sme dali už vlani, pravda, vtedy ešte nebola taká lukratívna ako teraz. Sme spokojní, že sa nám darí zjednotiť marketingovú sféru v slovenskom hokeji," poznamenal prezident SZĽH Juraj Široký. "Pripravujeme sa na rokovanie s novozvoleným riaditeľom STV, aby sa extraligový hokej čo najskôr dostal na televízne obrazovky," doplnil výkonný riaditeľ Marketingu, s. r. o., Martin Ryba. Nového sponzora extraligy predstavia na budúci mesiac.
Podľa slov riaditeľa Pro-Hokeja Vladimíra Paštinského 38 miliónov korún rozdelia rovným dielom medzi desať klubov, čo pomôže najmä ekonomicky slabším účastníkom extraligy. V budúcej sezóne chcú kluby, aby sa zvýšená suma už rozdeľovala podľa umiestnenia v tabuľke, čo by znamenalo aj výraznú motiváciu.
"Môžem prezradiť, že finančné podmienky nového kontraktu sú pre nás výhodnejšie ako bola zmluva so spoločnosťou CWL, čo sme nakoniec vypovedali," dodal Vladimír Paštinský. (on)