Zázračné kúzlo Vianoc v podaní mobilných operátorov

Mobilní operátori na Slovensku neponechávajú počas Vianoc nič náhode. Búšia do nás od rána do večera, ich reklama sa jednoducho nedá prehliadnuť.

Obaja ponúkajú dva roky nekonečných volaní zadarmo, paušály za menej ako 500 korún, telefóny za korunu a k tomu možnosť vyhrať milión či auto luxusnej značky. Aby ich "vianočné posolstvo" bolo zrozumiteľné skutočne každému, nútia reklamných tvorcov k nadužívaniu superlatívov ako "nekonečne štedrá" (vianočná ponuka), "najštedrejšia" (vianočná ponuka), "fantastické" (ceny, mercedesy), "nekonečné" (hovory, esemeskovanie), "super" (telefóny), "najlacnejší" (program), či jednoducho - "zadarmo".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výsledok? "Nekonečne dlhé" rady čakajúcich zákazníkov tak u jedného, ako aj druhého operátora. Čo na tom, že bežný smrteľník si kupuje nový, krajší, lepší telefón a mobilný operátor mu predáva nový kontrakt. Hlavná vec, že spokojné sú obidve strany.

Tak mi prišlo na um, čo by sa asi stalo, keby operátori prestali v predvianočnom období vysielať svoje reklamy. Prestali by ľudia kupovať nové telefóny? Určite nie, veď životnosť batérie a technologická zastaranosť tak či tak zákazníka nútia kúpiť si nový mobil. Nastal by masívny odchod ku konkurencii? Pravdepodobne nie, veď predvianočná ponuka - či už je "nekonečne štedrá" alebo "najštedrejšia" - je u oboch operátorov zhruba rovnaká. Tak potom, o čo tu teda vlastne ide?

SkryťVypnúť reklamu

Odpoveď je prostá: mobilní operátori sa ocitli v pasci, ktorú si pre niekoľkými rokmi na seba sami nastražili. Keďže vždy pre Vianocami najintenzívnejšie lákali zákazníkov, aby prešli na mesačné paušály, práve Vianoce sú - z hľadiska možného odchodu ku konkurencii - najkritickejšie. Pre operátora je najdôležitejšie nestratiť "svojho" zákazníka, zaviazať si ho na ďalšie dva roky a prípadne mu predať vyšší a teda drahší paušál - tak ako každé Vianoce.

Autor: MARIAN TIMORACKÝ, marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 403
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 024
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 396
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 083
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 674
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 619
  8. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 582
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu