Rýchlik má stáť rovnako ako osobný vlak

BRATISLAVA - Dvadsaťkorunové rýchlikové príplatky by od nového roka mali zaniknúť a postupne sa, v tarifách od 41 do 100 kilometrov, "rozpúšťať" do ceny základného cestovného.

Dvadsaťkorunový rýchlikový príplatok má zaniknúť, suma sa "rozpustí" do základného cestovného.Dvadsaťkorunový rýchlikový príplatok má zaniknúť, suma sa "rozpustí" do základného cestovného. (Zdroj: TASR)

Na trasách kratších ako 41 kilometrov by jazdili cestujúci rýchlikmi o dvadsať korún lacnejšie ako doteraz - za rovnakú cenu ako osobným vlakom. Z Malaciek do Bratislavy jazdí cestujúci rýchlikom za 68 korún, od nového roka by mohol za 48.

O pár korún lacnejšie by sa podľa návrhu dalo cestovať rýchlikom až do vzdialenosti 100 kilometrov. V tarifách od 41 do 100 kilometrov sa dvadsaťkorunový rýchlikový príplatok bude "rozpúšťať" postupne od dvoch do dvadsať korún. Pri trasách nad sto kilometrov bude cestovné v rýchliku rovnaké ako doteraz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Železničná spoločnosť Slovensko počíta s tým, že na trasách, kde majú rýchliky zastávky po menej ako 40 kilometroch, sa do rýchlikov presunie časť cestujúcich, ktorí teraz jazdia osobnými vlakmi.

Hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský tvrdí, že tento systém v západnej Európe zaviedli dávnejšie. "Návrh podlieha schváleniu Úradom pre reguláciu cien v železničnej osobnej doprave, takže podrobnosti zatiaľ nie je vhodné zverejňovať," povedal.

Opačná situácia nastane pre cestujúcich v osobných vlakoch na dlhších trasách - do vzdialenosti 40 kilometrov zostane cestovné rovnaké, ale s pribúdajúcimi kilometrami sa bude postupne zvyšovať od dvoch do dvadsať korún. V návrhu sa píše, že existujú dlhšie trasy, kde jazdia iba osobné vlaky, napríklad Kúty - Trnava (68 km), Bratislava - Komárno (95 km), Zvolen - Diviaky (67 km), Brezno - Jesenské (82 km), Prešov - Humenné (70 km) a niekoľko ďalších. Podľa vedenia železníc bude priemerný nárast cien na dlhších trasách v osobných vlakoch 14 korún na jednu jazdu. Argumentuje však tým, že z celkového počtu cestujúcich ide o malé percento. (rf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu