ávy a štátny tajomník ministerstva dopravy Dušan Švantner (SNS).
Švantner sa netají tým, že bude za presmerovanie severojužného ťahu lobovať spolu s Banskobystričanom, ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym u ministrov aj u premiéra Fica.
„Platný variant trasovania smeruje cez Kremnicu, čím by bola Banská Bystrica vylúčená. Najkratší a lacnejší variant je cez Bystricu. Musíme lobovať u ministrov,“ vyhlásil včera štátny tajomník.
Podľa posledných zámerov vlády by mala ísť rýchlostná komunikácia od Šiah, cez Zvolen, tam by sa mala odkloniť na Žiar nad Hronom a pokračovať na Martin, Dolný Kubín a za Trstenou smerovať na poľský Krakov. Banskobystrickí lobisti presadzujú trasu cez krajské mesto.
Podľa úradníkov regionálnej samosprávy R3 je rozpočtovaná na viac ako 27 miliárd korún. Banskobystrický variant je podľa analýz lacnejší o takmer pol milióna korún.
Autor: wm