nisterstvo tvrdí, že pri zadávaní loga postupovalo štandardne, a porovnalo cenové ponuky troch oslovených firiem. Víťazná firma Flats ponúkla vraj najnižšiu cenu - 70-tisíc aj za šírenie a tlač letákov.
Vedúci katedry grafického dizajnu Stanislav Stankoci hovorí, že logo nemotorným spôsobom vyjadruje skôr mládežnícke podujatie s folklórnym nádychom. Vysiela podľa neho falošné posolstvo, kumulujúce zmes podivných významov a zvetraných symbolov. „Je pre mňa ťažko pochopiteľné, že niekto 'kompetentný' rozhodol, že práve takéto logo bude reprezentovať zdravé kultúrne sebavedomie občanov Slovenska,“ povedal Stankoci.
Grafik Pavol Choma povedal, že logo reprezentuje ideu „adolescentnej spolupatričnosti vo farbe trikolóry“. Použité typy písma komentoval ako „štyri typografické omyly s heslom: V rôznosti je sila“.
Aj grafik Milan Veselý logo vníma ako nepôvodný, takmer plagiátorský nápad pripomínajúci päťdesiate roky. „Materiálmi idúcimi na verejnosť a do sveta by sa mali zaoberať odborníci na príslušnej profesionálnej úrovni,“ myslí si. Kritizuje, že ministerstvu často chýba kritérium výtvarnej alebo technickej kvality súťažného návrhu. „Väčšina tlačovín propagujúcich Slovensko je z grafickej stránky v zlom zmysle provinčná.“
Výberovú komisiu viedol šéf odboru na ministerstve Ladislav Šimko a tvorili ju len pracovníci ministerstva. Zodpovedný odbor však pokladá logo za primerané. „Okrem iného môže symbolizovať kormidlo či spojenectvo.“
Minister Marek Maďarič nepovažuje logo za prioritu. „Je to len formálna vec identifikácie projektu vo vzťahu k mestám.“ Podstatnejšie je vraj posunúť samosprávam čo najviac informácií.
Domácu i európsku verejnosť bude podľa neho podstatnejšie oslovovať až nové logo víťazného mesta.