Slovensko ponúkne imidž z päťdesiatych rokov

Logo s tancujúcimi postavičkami vo farbe trikolóry, ktoré symbolizuje slovenskú kandidatúru na titul Európske mesto kultúry, vybralo ministerstvo ešte za prechádzajúceho ministra Rudolfa Chmela. Experti hovoria, že mu chýba obsahový i vizuálny koncept. Mi

nisterstvo tvrdí, že pri zadávaní loga postupovalo štandardne, a porovnalo cenové ponuky troch oslovených firiem. Víťazná firma Flats ponúkla vraj najnižšiu cenu - 70-tisíc aj za šírenie a tlač letákov.

Vedúci katedry grafického dizajnu Stanislav Stankoci hovorí, že logo nemotorným spôsobom vyjadruje skôr mládežnícke podujatie s folklórnym nádychom. Vysiela podľa neho falošné posolstvo, kumulujúce zmes podivných významov a zvetraných symbolov. „Je pre mňa ťažko pochopiteľné, že niekto 'kompetentný' rozhodol, že práve takéto logo bude reprezentovať zdravé kultúrne sebavedomie občanov Slovenska,“ povedal Stankoci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Grafik Pavol Choma povedal, že logo reprezentuje ideu „adolescentnej spolupatričnosti vo farbe trikolóry“. Použité typy písma komentoval ako „štyri typografické omyly s heslom: V rôznosti je sila“.

Aj grafik Milan Veselý logo vníma ako nepôvodný, takmer plagiátorský nápad pripomínajúci päťdesiate roky. „Materiálmi idúcimi na verejnosť a do sveta by sa mali zaoberať odborníci na príslušnej profesionálnej úrovni,“ myslí si. Kritizuje, že ministerstvu často chýba kritérium výtvarnej alebo technickej kvality súťažného návrhu. „Väčšina tlačovín propagujúcich Slovensko je z grafickej stránky v zlom zmysle provinčná.“

Výberovú komisiu viedol šéf odboru na ministerstve Ladislav Šimko a tvorili ju len pracovníci ministerstva. Zodpovedný odbor však pokladá logo za primerané. „Okrem iného môže symbolizovať kormidlo či spojenectvo.“

SkryťVypnúť reklamu

Minister Marek Maďarič nepovažuje logo za prioritu. „Je to len formálna vec identifikácie projektu vo vzťahu k mestám.“ Podstatnejšie je vraj posunúť samosprávam čo najviac informácií.

Domácu i európsku verejnosť bude podľa neho podstatnejšie oslovovať až nové logo víťazného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 599
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 336
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 721
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 159
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 360
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 848
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu