Nákupné centrá zažívajú predvianočný ošiaľ

Hoci víkend je ešte ďaleko, na parkoviskách v známych bratislavských nákupných centrách je problém nájsť voľné miesto. Predvianočný ošiaľ z nakupovania sa začal.

Ľudia najčastejšie využívajú na nákupy voľné nedele.Ľudia najčastejšie využívajú na nákupy voľné nedele. (Zdroj: SITA)

"Po desiatom tu budeme mať plnšie. Bude po výplatách," povedala predavačka z predajne kožuchov. Omnoho väčšie tržby však nečaká. "Tí, čo na to majú, prídu kúpiť kožuch aj v lete. Nečakajú na Vianoce."

Najlacnejší kožuch stojí 40-tisíc, pravá norka trojnásobok. Po vianočných nákupoch si budú skôr pochvaľovať hračkárstva a butiky. Už teraz zákazníkov lákajú akciami.

"Žiaden stres, ja už mám dávno všetko kúpené," priznala šesťdesiatnička Kristína. Najviac darčekov nakúpila malému vnukovi, s ktorým bola práve v nákupnom centre. Okrem hračiek dostane pod stromček aj nejaké oblečenie. Tento rok investovala aj do parfumu, neminula vraj viac ako 6-tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Za rovnakú sumu asi nakúpia aj jej rovesníci Mária a František. Ako každoročne, najviac mysleli na vnúčatá. Kúpili im knihy a počítačové hry.

"Vystihli sme aj dobré akcie na roláky," hovorí pani Mária. Teší sa, že tento rok môžu mať Vianoce o niečo štedrejšie. Pomôže im vianočný príspevok.

Pani Irena (70) vianočný príspevok nedostane. Povedala, že na darčeky nemôže minúť viac ako dve tisícky. O tom, že by si peniaze požičala, vôbec nerozmýšľala. Nemala by z čoho splácať.

Mladší Bratislavčania plánujú minúť omnoho viac. Okolo 10-tisíc korún chce investovať na darčeky 23-ročný Zsolt a aj jeho rovnako stará priateľka Edina. Rodičom už nakúpili takmer všetko, čo chceli. Najmä oblečenie a elektroniku.

Tridsiatnička Júlia nemala na nákupy ešte vôbec čas. Všetko si necháva na poslednú chvíľu. "O darčekoch som ešte ani nestihla premýšľať. Asi pobehám po obchodoch a využijem nejaké zľavy." Odhaduje, že neminie viac ako 15-tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu

Zhruba rovnako každoročne míňali aj manželia Róbert a Gabina. "Tento rok musíme šetriť. Nabúrali nám auto, tak sme museli kúpiť nové," hovorí 28-ročný Róbert. Viac sa zadlžiť nechcú. Na manželku čakal na lavičke pred predajňou hračiek.

Mnohí muži posedávajú radšej pred obchodmi, prípadne si s priateľmi sadnú do kaviarne. Pri nákupe ich vidieť len v predajniach mobilov alebo domácich spotrebičov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu