Kamenný most a doprava

Kamenný most, dominanta Regensburgu, je i po deväťsto rokoch jedným z najvyťaženejších dopravných spojení cez rieku Dunaj. Denne mostom prejde tristo autobusov, približne šesťtisíc chodcov a zhruba rovnaký počet áut, pričom si málokto uvedomuje, že ...

V súčasnosti slúži most pre mestskú hromadnú dopravu, cyklistov a chodcov. FOTO - ŠTUDENTI


Kamenný most, dominanta Regensburgu, je i po deväťsto rokoch jedným z najvyťaženejších dopravných spojení cez rieku Dunaj. Denne mostom prejde tristo autobusov, približne šesťtisíc chodcov a zhruba rovnaký počet áut, pričom si málokto uvedomuje, že poškodzuje jednu z najstarších pamiatok strednej Európy. V mestskej rade neustále silnejú hlasy, ktoré chcú zachovať Kamenný most pre ďalšie generácie. Žiadajú, aby sa doprava presunula do iných častí mesta. Magistrát mesta Regensburg dal vypracovať niekoľko plánov, z ktorých sa dva javia ako najefektívnejšie a najvhodnejšie z hľadiska infraštruktúry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa vedúceho dopravného oddelenia pána inžiniera Thomasa Feiga, ktorý sa danou problematikou zaoberá, prvým z projektov je výstavba tunela v lokalite "Rockzipfel", vzdialenej dvesto metrov od Kamenného mosta. Tunel má byť umiestnený pätnásť metrov pod hladinu Dunaja a má slúžiť výhradne pre cestnú dopravu. Realizácia vybudovania tohto tunela naráža na dve prekážky. Častým a hlavným problémom je nedostatok finančných prostriedkov. Ďalším negatívom je aj nedostatok stavebnej plochy potrebnej na východ a vchod tunela.

Druhým nápadom je odklonenie dopravy cez náhradný most. Avšak pre obyvateľov okolitých ulíc je tento návrh neprijateľný. Takmer všetka doprava by prechádzala v tesnej blízkosti ich príbytkov.

Jedným z mnohých a vážnych riešení bol aj plán na zbúranie Kamenného mosta, pretože prekáža lodnej doprave na Dunaji. Avšak podľa názoru stavebného inžiniera Alfonza Swaczynu je most pýchou mesta Regensburg.

SkryťVypnúť reklamu

Ako pripomenul Thomas Feig, uvedené plány neboli jedinými nápadmi, ako vyriešiť túto neutešenú situáciu. Medzi svojrázne riešenia patril napríklad projekt visutej lanovky, projekt nadzemného metra, rogalo či vytvorenie sústavy rebríkov.

Pri schvaľovaní spoločného postupu mesto nie je jednotné. Napriek tomu sa všetci zhodujú v tom, že most sa musí zachovať ako historická pamiatka a má slúžiť iba chodcom a cyklistom.

LENKA MAKRANSKÁ,

BRAŇO POTOMA,

PETER ZEMKO,

PETER JASOVSKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 307
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 863
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu