Novým riaditeľom Rádia FM by sa mal onedlho stať Dušan Vančo, ktorý bol v rádiu dosiaľ dramaturgom vysielania, potvrdil denníku SME programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj. Doterajší riaditeľ rádia Marcel Forgáč odišiel do Fun Rádia. Charakter rádia sa meniť nebude. „Všetko je zabezpečené tak, aby kontinuita rádia pokračovala, aj organizačná, aj personálna," povedal Machaj.
Reklama len pre mladých a pekných?
Dnešné reklamy zobrazujú najmä mladých a krásnych ľudí - to je jeden z výsledkov internetového prieskumu spoločnosti ACNielsen v 41 štátoch sveta, podľa ktorého si viac ako tri štvrtiny ľudí myslia, že dnešné reklamy sú „posadnuté zobrazovaním mladých". V Česku si to myslí 63 percent ľudí, v Poľsku a Maďarsku vyše 80 percent, v Nemecku 72 percent (na Slovensku prieskum nerobili). Prive ľké množstvo mladých v reklame vnímajú v Európe skôr ženy, v Severnej Amerike naopak muži. Nespokojnosť s týmto trendom narastá s pribúdajúcim vekom.
Neetické ponuky v letákoch
Viacero reklamných letákov je v rozpore s etickým kódexom, rozhodla rada pre reklamu. V letákovej akciovej ponuke na zriadenie televízneho kanálu HBO od spoločnosti UPC na 6 mesiacov je aj to, že súčasťou ponuky je aj bezplatná aktivácia kuriérom. Sťažovateľovi to však zamestnanec UPC opakovane odmietol s tým, nech sa dostaví na najbližšie stredisko. V reklame Českej poisťovne Slovensko na poistenie domácností cez telefón so zľavou sa nespomína, že pri poistení domácností sú obmedzenia. Zavádzajúce sú podľa rady aj informácie na webstránke o kúpe vozidiel od spoločnosti AAA AUTO Slovensko. Tvrdenie „vyberáme kvalitné vozidlá, s málo najazdenými kilometrami, nehavarované a novopredané v Slovenskej republike", môže podľa rady spotrebiteľa uviesť do omylu, lebo nie všetky vozidlá, ktoré zadávateľ ponúka, sú nehavarované.
Pokuta Markíze za skrytú reklamu v Televíznych novinách
Markíza dostala na poslednom rokovaní Rady pre vysielanie a retransmisiu pokutu 350-tisíc korún za zakázanú skrytú reklamu - propagáciu vlastných relácií Reflex a Nevesta pre milionára v hlavnom spravodajstve. Okrem toho dostala Markíza aj upozornenie za príspevok o kriminalite na Slovensku z februára, v ktorom podľa riaditeľa kancelárie odzneli nesprávne a skresľujúce údaje o Zvolene. Upozornenie za porušenie zákona dostala aj Slovenská televízia za reláciu Pod lampou z marca, kde bol ako jediným hosťom Peter Šťastný, lebo druhá strana sa odmietla diskusie zúčastniť. Televízia tým podľa rady nezabezpečila pluralitu a vyváženosť názorov.
Spresnenie
Minulý týždeň sme v článku Viacerí novinári chcú ísť do politiky oznámili, že vedenie televízie TA3 prepustilo troch externých redaktorov pre ich kandidatúru v komunálnych voľbách. Podľa hovorkyne televízie Zuzany Vachovej po upozornení na možný konflikt záujmov a po vzájomnej konzultácii pracovný pomer s redaktormi rozviazali dohodou.