FOTO |
och, maľby na plafónoch, reklamy na čele i zadku, posolstvá na koži zvierat (fuj!) i na skrachovaných bankách, odpadkové koše, popolníky, verejné toalety, lavičky, igelitové tašky... a mnoho ďalších.
Dnes sa reklamou môže stať skutočne čokoľvek. Už ani tak nejde o to, nájsť nový reklamný nosič, ale použiť ho netradičným spôsobom, využiť kontext, zasadiť propagovaný výrobok na netradičnom médiu do prostredia, ktoré umocňuje posolstvo reklamy.
Reklama na papierových pohároch? A čo je na tom nové - poviete si. Pokiaľ by išlo iba o nápis ako napríklad McDonald's alebo Pepsi, tak samozrejme nič. No pohároreklama (z anglického slova cupvertising) sa dá využiť oveľa nápaditejšie.
Výborným príkladom synergického efektu posolstva a zvoleného média je reklama na plastickú chirurgiu z Toronta. Pri každom dúšku nápoja okolostojaci názorne vidia, aký má človek nos pred a po "aplikovaní" chirurgie nosa (zatiaľ, pravdaže, iba prostredníctvom vyobrazenia nosa na pohári).
Alebo iný príklad: výrobca žuvačiek Wrigley's uskutočnil v spolupráci so sieťou kaviarní Starbucks's v Nemecku mini-kampaň na žuvačky Extra - a to prostredníctvom nálepiek na spodnej strane pohárov, ktorá zobrazovala zväčšeninu žiariaceho úsmevu. Podľa dostupných informácií táto kampaň mala za následok nielen prekvapené tváre návštevníkov kaviarní či vysoký počet ukradnutých pohárov, ale aj výrazný nárast tržieb za predaj žuvačiek počas trvania kampane.
A vraj netradičné formy komunikácie, ktoré sa vyznačujú nízkym rozpočtom a údajne malým zásahom cieľovej skupiny, nefungujú...
FOTO |
Autor: MARIAN TIMORACKÝmarketingový konzultant