Pohároreklama

Reklama sa dá umiestniť prakticky všade - od zápalkovej škatuľky až po nápisy premietané na oblohu či dokonca na povrch Mesiaca. No medzi nebom a zemou sú tisíce a miliardy rôznych príležitostí, ktoré si reklamné posolstvo priam pýtajú. Nápisy na chodník

FOTO


och, maľby na plafónoch, reklamy na čele i zadku, posolstvá na koži zvierat (fuj!) i na skrachovaných bankách, odpadkové koše, popolníky, verejné toalety, lavičky, igelitové tašky... a mnoho ďalších.

Dnes sa reklamou môže stať skutočne čokoľvek. Už ani tak nejde o to, nájsť nový reklamný nosič, ale použiť ho netradičným spôsobom, využiť kontext, zasadiť propagovaný výrobok na netradičnom médiu do prostredia, ktoré umocňuje posolstvo reklamy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reklama na papierových pohároch? A čo je na tom nové - poviete si. Pokiaľ by išlo iba o nápis ako napríklad McDonald's alebo Pepsi, tak samozrejme nič. No pohároreklama (z anglického slova cupvertising) sa dá využiť oveľa nápaditejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Výborným príkladom synergického efektu posolstva a zvoleného média je reklama na plastickú chirurgiu z Toronta. Pri každom dúšku nápoja okolostojaci názorne vidia, aký má človek nos pred a po "aplikovaní" chirurgie nosa (zatiaľ, pravdaže, iba prostredníctvom vyobrazenia nosa na pohári).

Alebo iný príklad: výrobca žuvačiek Wrigley's uskutočnil v spolupráci so sieťou kaviarní Starbucks's v Nemecku mini-kampaň na žuvačky Extra - a to prostredníctvom nálepiek na spodnej strane pohárov, ktorá zobrazovala zväčšeninu žiariaceho úsmevu. Podľa dostupných informácií táto kampaň mala za následok nielen prekvapené tváre návštevníkov kaviarní či vysoký počet ukradnutých pohárov, ale aj výrazný nárast tržieb za predaj žuvačiek počas trvania kampane.

SkryťVypnúť reklamu

A vraj netradičné formy komunikácie, ktoré sa vyznačujú nízkym rozpočtom a údajne malým zásahom cieľovej skupiny, nefungujú...

FOTO


Autor: MARIAN TIMORACKÝmarketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 458
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 104
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 671
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 024
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 136
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 738
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 557
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu