Komunálky televíziu nelákajú

O komunálne voľby nemajú celoštátne televízie a rádia prílišný záujem. Výnimkou je STV a Slovenský rozhlas, ktorým informovanie o priebehu a konaní volieb prikazuje zákon. Komerčné televízie Markíza a JOJ žiadne mimoriadne volebné relácie nechystajú.

ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR

O komunálne voľby nemajú celoštátne televízie a rádia prílišný záujem. Výnimkou je STV a Slovenský rozhlas, ktorým informovanie o priebehu a konaní volieb prikazuje zákon. Komerčné televízie Markíza a JOJ žiadne mimoriadne volebné relácie nechystajú. Komunálnym voľbám sa budú venovať len v bežných spravodajských a nedeľňajších diskusných reláciách.

Rada pre vysielanie a retransmisiu sa zatiaľ zaoberá jedným prípadom možného porušenia zákona médiami v súvislosti s volebnou kampaňou. V relácii JOJ Ranné noviny 15. novembra hovoril kandidát na primátora Bratislavy Marián Kočner o milióne korún, ktorý chce použiť vo svojej kampani. Podľa kancelárie rady mohlo dôjsť k porušeniu ustanovenia zákona, ktorý zakazuje politickú reklamu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Regionálne voľby majú priestor v lokálnych televíziách. Tie však už nie sú až pod takým prísnym drobnohľadom rady.

Okrúhle stoly sú len na SRo-Regina

Okrúhle stoly ku komunálnym voľbám pripravil len Slovenský rozhlas, a to len na stanici Regina. Objavia sa na nich starostovia a primátori. "Pozvanie dostali nielen tí, čo sa v termíne prihlásili do diskusie, ale aj všetci ich protikandidáti v danej obci alebo meste," povedal riaditeľ Reginy Juraj Pucher. Okrúhle stoly majú presne určené pravidlá - všetci dostanú päť rovnakých otázok a desať minút na odpovede. Relácie sa budú vysielať z jednotlivých regionálnych štúdií v utorok po 15. hodine.

Okrem štandardného spravodajstva chystá Regina aj diskusné kluby s odborníkmi v reláciách Kontakty a Večerná galaxia. "Po voľbách pripravíme špeciálnu reláciu Kontakty, v ktorej by mali byť rozhovory so všetkými primátormi krajských miest," povedal Pucher.

SkryťVypnúť reklamu

STV chce povzbudiť volebnú účasť

Slovenská televízia okrúhle stoly neodvysiela. V deň volieb budú tri vydania Mimoriadnych správ, ktoré budú informovať o priebehu volieb a zároveň chcú motivovať voličov v účasti, povedal SME šéfredaktor spravodajstva Roland Kyška. Po uzatvorení volebných miestností odvysiela STV mimoriadne vydanie Správ a komentárov so živými vstupmi a telemostom z rôznych kútov Slovenska a s komentárom odborníkom.

Voľbám bude venovaná nedeľňajšia povolebná diskusná relácia O 5 minút 12 s prívlastkom "špeciál," ktorá bude o čosi dlhšia ako obvykle. "Moderátori Nora Gubková a Branislav Závodský sa spoja s novozvolenými primátormi krajských miest ako i s našimi vyslanými redaktormi," povedal Kyška. Voľby zhodnotia v štúdiu aj predsedovia parlamentných strán.

SkryťVypnúť reklamu

JOJ a Markíza len okrajovo, TA3 celý deň

JOJ a Markíza žiadne mimoriadne relácie nechystajú. Komunálnym voľbám bude venované deň po voľbách poludňajšia publicistická relácia Markízy Na telo.

Televízia TA3 začne mimoriadne vysielať už od 7. hodine ráno. Z každého kraja budú informovať reportéri v živých vstupoch. V nedeľu budú súčasťou vysielania špeciálne volebné štúdiá k výsledkom s účasťou víťazov a ďalších hostí. Podľa hovorkyne Zuzany Vachovej budú relácie pokrývať nielen všetky krajské mestá, ale aj menšie regióny.

Politické spoty

Stranám ponúkli priestor pre politické spoty STV a Slovenský rozhlas, záujem bol však mizivý. V rozhlase sa vysielal zatiaľ len spot kandidáta na primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského a kandidáta na starostu Petržalky Milana Ftáčnika. Markíza a JOJ priestor na reklamu ani neponúkali. Sporadicky sa spoty objavili aj v TA3, viac v lokálnych televíziách.

SkryťVypnúť reklamu

Moratórium platí 48 hodín pred začatím volieb a počas volieb. To znamená, že je zakázané vysielať alebo zverejňovať informácie o politických stranách a nezávislých kandidátoch v ich prospech alebo v ich neprospech. Kampaň sa končí 30. novembra ráno o 7. hodine. Výsledky volebných prieskumov sa nesmú zverejňovať už od minulej soboty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 472
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 127
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 698
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 016
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 264
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu