Reklama na nich nezabúda, reklama na nich myslí

Na zmenu generácií reaguje ako prvý marketing.


Aj toto sú ich značky.



„Na každý pokles či náhly rast predaja na trhu treba zareagovať, urobiť prieskum, spoznať životný štýl príjemcov. Generácia X neznáša moralizovanie, vnucovanie, hovorí – dajte mi informácie o produkte a ja sa rozhodnem sám. Neznášajú informáciu ‘toto musí mať každý‘, sú predsa individualisti. Veľký problém mala napríklad Coca Cola so svojím Always (vždy) Coca Cola. Zareagovala reklamou na Sprite – zabudnite na imidž, ten je nanič, len počúvajte smäd,“ vysvetľuje psychologička Elena Hradiská, ktorá sa špecializuje na oblasť reklamy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Požiadavky X-áčov skvelo kopíruje reklama na Tribit. Dievča príde domov, ľahne si na posteľ a zahryzne do keksu. Jasne hovorí – nevnucujte mi nič, nemanipulujte so mnou, ja viem sama, čo chcem v tejto chvíli urobiť. Negatívne mladí reagujú na slávne osobnosti v reklame, nie sú pre nich viac symbolom, pretože sa nechali kúpiť. Ocenia humor a komunikáciu hudbou, je to blízke ich „MTV mentalite“.

„Nakupujú značky, ale iné ako rodičia, chcú nájsť niečo nové, ale keď sa tá značka rozšíri, nájdu si inú. Výrobcovia môžu reagovať zmenou prístupu – nevnucovať, ale podporovať ich rozhodovanie, alebo sa ukryť pod menšiu, neznámu značku,“ hovorí Hradiská.

„Pred generáciou X tu bola generácia Unisex, stierali sa rozdiely medzi mužmi a ženami. Veľmi dobre reagovala napríklad Nivea, ktorá začala vyrábať kozmetiku nielen pre ženy, ale aj pre mužov. Bolo by dobré, keby reagovali na tieto zmeny napríklad aj školy, nepohoršovali sa nad oblečením, úpravou, ale snažili sa chápať mladých. Hovoria – sme tu, vnímajte nás takých, akí sme. Snažte sa nás pochopiť, hovorte svoj názor, ale nevnucujte nám ho ako jediný správny.“

SkryťVypnúť reklamu

(haj)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu