Stali sa členmi združenia Solus, ktoré vedie čiernu listinu neplatičov. „Dôvodom pristúpenia k tejto registrácii bol nárast počtu nedobytných spoločností, čo nás nútilo rozložiť ich cenu na všetkých koncových zákazníkov,“ povedala hovorkyňa českej spoločnosti T-Mobile Martina Kemrová. Vďaka informáciám z databázy neplatičov mohol podľa nej operátor zvýhodniť disciplinovaných zákazníkov. Ľudí, ktorí faktúry splácajú pravidelne, je väčšina. Doteraz doplácali na klientov s horšou platobnou morálkou.
Českí mobilní operátori T-Mobile a Telefónika O2 preverujú platobnú disciplínu všetkých nových zákazníkov, ktorí s tým súhlasia. Preverovať všetkých záujemcov plánuje aj tretí český operátor Vodafone. Stále však platia zákony o ochrane dôverných informácií, takže, ak klienti budú mať záujem o výhody vyplývajúce z platobnej disciplíny, budú musieť s preverovaním súhlasiť. Spoločnosť Vodafone uviedla, že od právnických osôb takýto súhlas nebude vyžadovať.
Solus v tomto roku preveril takmer 1,3 milióna ľudí. Čo sa však stane záujemcovi o tarifnú službu mobilného operátora, keď je registrovaný v databáze neplatičov? „Zákazníkovi, ktorý je v registri, nemôže byť poskytnutá zľava ako zákazníkovi s dobrou platobnou morálkou a musí zaplatiť záruku v plnej výške,“ povedal hovorca Telefóniky Martin Žabka.