Ich podiel v nákupoch domácností v 1. polroku 2006 zaznamenal mierny pokles. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia.
Podiel hypermarketov a diskontov na trhu však neustále rastie. Supermarkety síce utrpeli po vstupe diskontu Lidl na trh stratu, ale v ďalšom období sa im podarilo stabilizovať pozíciu a v blízkej budúcnosti sa očakáva ich opätovné posilnenie na trhu.
Pevné miesto v sledovaných 65 kategóriách majú na základe výsledkov prieskumu privátne značky. Ich podiel v 1. polroku 2006 dosiahol 23-percentný podiel vo výdavkoch domácností, čo bol medziročne nárast o 4 percentuálne body. Ich váha je citeľnejšia v potravinových kategóriách ako v drogériovom tovare. Rast privátnych značiek nastal najmä po vstupe silného diskontného hráča na slovenský trh.