RecenziaSociologie pro ekonomy a manažery - to je názov jednej z najnovších publikácií z dielne vydavateľstva Grada. Táto takmer tristostranová knižka nie je populárne napísanou príručkou, pretože je určená predovšetkým pre študentov vysokých škôl, manažérov, personalistov, marketingových špecialistov a lektorov.
Jej autormi sú vysokoškolskí učitelia Ivan Nový, Alois Surynek, Eva Kašparová a Hana Šindelářová a aj preto je prednosťou knižky najmä jej dôkladná systematickosť. Prináša najnovšie teoretické poznatky o tom, ako účinne využiť sociologické prístupy vo firemnom živote pri riadení jednotlivcov aj skupín. I keď text dopĺňajú príklady z praxe, knižka zrejme nebude pre laikov oddychovým čítaním ani cestou ako bez veľkej námahy načerpať užitočné informácie.
Keď sa však prehryziete základnými pasážami, môžete sa dozvedieť nielen to, ako môžu byť užitočné znalosti sociológie v podnikovej praxi v oblasti manažmentu, marketingu a personalistike, ale aj ďalšie zaujímavé veci.
Knižka sa zaoberá napríklad tým, aké faktory pôsobia na správanie pracovníka v tíme, aj to, prečo vlastne vznikajú v pracovných kolektívoch konflikty a ako ich riešiť.
Autori popisujú aj súvislosti medzi prácou, životným štýlom a voľným časom, príčiny a dôsledky nezamestnanosti a neobišli ani nové trendy a zmeny vo svete práce. (gal)