hlosti viac ako 100 kilometrov za hodinu mala trvať 3 hodiny a 49 minút.
Opačným smerom to bude ešte o 2 minúty menej. Miestami dosiahne súprava rýchlosť až 160 km za hodinu. Informoval o tom hovorca spoločnosti České dráhy Aleš Ondrůj. Linku budú spoločne prevádzkovať České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko.
Oproti súčasnému spoju EC Slovenská strela bude cesta novou súpravou trvať približne o 22 minút menej. V porovnaní s autobusovou dopravou bude cesta kratšia o 30 minút. A to napriek tomu, že cestujúci prejdú takmer o 60 km dlhšiu trasu.
Z Bratislavy bude vlak vyrážať ráno o 5.41 h. Na spiatočnú cestu z Prahy sa vydá o 18.26 h. Okrem tejto trasy budú vlaky pendolino zabezpečovať aj spojenie Prahy s Viedňou. Slovenská strela v kombinácii s autobusovým spojením Airport Express zabezpečí rýchle spojenie medzi Bratislavou a pražským medzinárodným letiskom.
České dráhy pracujú s Českými aerolíniami na zabezpečení nadväznosti spojov. V posledných 11 mesiacoch prevádzky na trase Ostrava – Praha prepravili pendolina pol milióna cestujúcich, ktorí celkovo za to zaplatili približne 200 miliónov českých korún. Vlaky spolu najazdili 1,4 milióna kilometrov.
Začiatok prevádzky v Česku sprevádzali technické problémy. „Táto kapitola je pre nás úplne uzatvorená. Dnes sú pre nás pendolina jedny z najspoľahlivejších vlakov, ktoré prevádzkujeme,“ povedal Ondrůj.
Okrem Česka jazdia rýchlovlaky pendolino aj vo Fínsku, Portugalsku či Veľkej Británii. Súpravu v Bratislave symbolicky odovzdal zástupca spoločnosti Alstom, výrobcu pendolina, Michael Anderson predstaviteľom železničných dopravcov.