finančných potrieb klienta.
V súčasnosti je pre ľudí stále viac dôležitý komfort, úspora času a peňazí. To bol dôvod prečo vznikli produkty
bankopoistenia.
Podstatnú úlohu zohráva aj dôvera. Banka vie dobre zohľadniť možnosti klienta. Poisťovňa ako špecializovaná inštitúcia na riziko vie posúdiť a ohodnotiť možné riziká klienta. Práve bankopoistné produkty a spolupráca banky s poisťovňami pri sprostredkovaní poistenia pomáhajú dosiahnuť profesionálnu správu financií aj zabezpečenia pre prípad rizika.
Bankopoistenie pôvodne zahŕňalo iba predaj poistenia v banke spojeného s bankovou službou. Takto je definované aj v slovníku poisťovníctva. "Pojem bankopoistenie sa u nás v praxi ujal v širšom zmysle. Spája sa s poistením predávaným bankou. Často sa pod neho mylne
zahŕňa akékoľvek poistenie, ktoré banka len sprostredkuje," upresňuje používanie tohto označenia produktový manažér VÚB banky Miroslav Chovan. Pri produktoch bankopoistenia sa uplatňuje synergetický
efekt pre všetky tri zúčastnené strany. (vj)
VÝHODY PRE BANKU:
- širšia a komplexnejšia ponuka finančných služieb
- možnosť ucelene poradiť
klientovi pri správe peňazí
- budovanie vzájomnej dôvery a vzťahov
- efektívne využitie obchodnej siete
- vzájomné využitie spoločných zdrojov a produktov
VÝHODY PRE POISŤOVŇU:
- zdieľanie kapitálu a produktov
- využitie odborne zdatnej obchodnej siete
- lepšia prístupnosť klientov k službám poisťovne
VÝHODY PRE KLIENTA:
- úspora času a peňazí
- môžu využívať jedného poradcu, ktorý najlepšie pozná finančné potreby a možnosti
klienta
- jednoduchý prístup k bankovým a poistným produktom na jednom predajnom mieste
- komplexná ponuka služieb
- bankopoistné produkty zabezpečujú pre klienta na jednej strane zhodnotenie finančných prostriedkov a na druhej strane jeho ochranu a ochranu jeho rodiny v prípade nepredvída-teľných životných situácií, akými sú smrť, úraz, invalidita, práceneschopnosť alebo strata zamestnania.
(spracované z materiálov Slovenskej sporiteľne a VÚB banky)