Byť citlivý k potrebám klienta

Niekto sa ako obchodník narodil a iný je neúspešný napriek špecifickému vzdelaniu a obchodníckym tréningom. Čo je podstatou dobrého vyjednávača a obchodníka? Autorka knižky Komunikační a obchodní dovednosti manažera Vladimíra Khelerová tvrdí, že jadrom .

FOTO


Niekto sa ako obchodník narodil a iný je neúspešný napriek špecifickému vzdelaniu a obchodníckym tréningom. Čo je podstatou dobrého vyjednávača a obchodníka? Autorka knižky Komunikační a obchodní dovednosti manažera Vladimíra Khelerová tvrdí, že jadrom úspechu je charizma, vrodený takt, prirodzená schopnosť posúdiť situáciu a vhodne zareagovať a zdravé sebavedomie. Tieto osobnostné danosti sú dôležitejšie ako vynikajúca odbornosť. Stále totiž platí, že svoje odborné vedomosti môžete "predať" len vtedy, ak bude váš partner ochotný počúvať vaše argumenty a poskytne vám priestor. Zdravo sebavedomý vyjednávač nevnucuje partnerom svoje riešenie alebo produkt, ale vystupuje ústretovo a povzbudzuje aj svojho partnera. S takým človekom sa vám dobre hovorí, uvoľníte sa a spontánne začnete komunikovať, tvrdí autorka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Khelerová je profesionálna školiteľka a jej knižka vychádza z praktických skúseností. Nehrá sa pritom na génia, ktorý vynašiel vzduch, ale cituje aj názory klasikov - napríklad Dale Carnegieho. Hneď na začiatku knižky upriami čitateľa na jeho šesť základných pravidiel. Sú až zázračne jednoduché, a pritom sa vlastne práve z nich odvíja celá stratégia úspešnej komunikácie.

Khelerová sa v jednotlivých kapitolách stručne a výstižne zaoberá jednotlivými zručnosťami, ktoré sú pre úspešného manažéra zásadné - aktívne počúvanie, neverbálna komunikácia, či technika kladenia otázok.

Tu upozorňuje čitateľa na SPIN metódu kladenia otázok. Tento systém bol vyvinutý firmou Microsoft a jeho podstatou je uvedomiť si, aké otázky máte položiť v jednotlivých fázach rozhovoru. Základom je totiž poznanie, že obchodník nesmie svoj tovar zákazníkovi vnucovať, ale musí vystihnúť, čo jeho partner potrebuje. Dôležité je presne zmapovať situáciu klienta, vtedy totiž dokážete do návrhu zakomponovať otázky, na ktoré je citlivý a to vám vynesie jeho pozornosť. (gal)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu