Viete predávať? Mnoho ľudí sa pokúša predať iným nejaký výrobok, službu, nápad, väčšina z nás aspoň seba ako pracovnú silu. Prečo sú niektorí úspešnejší ako druhí? Obchodníci nemusia mať špeciálne "školské" vzdelanie. Je to ich osobnosť - schopnosť presvedčiť zákazníka bez dotieravého naliehania, poslúžiť mu tak, aby bol spokojný a doporučil ich služby ďalším. Viete, ktoré vlastnosti vás predurčujú na úspech a ktoré vás naopak pripravujú o dobré obchody?
Je pravdepodobné, že plachý ústupčivý introvert, ktorý sa ľahko nechá pripraviť o duševnú rovnováhu, zrejme veľa úspešných obchodov neurobí. Ideálny predajca je naopak aktívny, kreatívny a priateľský, extrovert, so značnou sebadôverou. Aby s ním boli zákazníci dlhodobo spokojní, mal by byť zároveň aj svedomitý, zodpovedný, spoľahlivý a trpezlivý. Oveľa dôležitejšie však je, aby ho práca skutočne bavila, pretože keď má človek silnú motiváciu, dokáže zdolať aj zdanlivo neprekonateľné prekážky.
Ak vyššie popísané vlastnosti máte, ale predsa sa vám príliš nedarí, skúste sa zamyslieť nad tým, kde to škrípe. Možno napríklad nezvládate situácie, keď sa klient nevie rozhodnúť a z nedočkavosti mu podvedome vysielate negatívne signály: zatínate päste, alebo príliš vypäto gestikulujete a ľudí to odradí. Reč tela je niekedy silnejším argumentom, ako by sa vám zdalo. Úskalia, ktoré môžu profesionálneho predajcu stretnúť, vám môže pomôcť prekonať knižka Aleny Filipovej Umění prodávat. Vydavateľstvo Grada teraz pripravilo jej prepracované a rozšírené vydanie. Jednotlivé kapitoly knižky sú doplnené praktickými cvičeniami a názornými príkladmi, a celá je napísaná ľahkým jazykom, takže sa cez ňu raz-dva prehryziete. Možno s jej pomocou objavíte poslednú chybičku krásy na svojej profesionálnych schopnostiach.
(gal)