Recenzia

Niekto sa ako predajca narodil

Viete predávať? Mnoho ľudí sa pokúša predať iným nejaký výrobok, službu, nápad, väčšina z nás aspoň seba ako pracovnú silu. Prečo sú niektorí úspešnejší ako druhí? Obchodníci nemusia mať špeciálne "školské" vzdelanie. Je to ich osobnosť - schopnosť presvedčiť zákazníka bez dotieravého naliehania, poslúžiť mu tak, aby bol spokojný a doporučil ich služby ďalším. Viete, ktoré vlastnosti vás predurčujú na úspech a ktoré vás naopak pripravujú o dobré obchody?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je pravdepodobné, že plachý ústupčivý introvert, ktorý sa ľahko nechá pripraviť o duševnú rovnováhu, zrejme veľa úspešných obchodov neurobí. Ideálny predajca je naopak aktívny, kreatívny a priateľský, extrovert, so značnou sebadôverou. Aby s ním boli zákazníci dlhodobo spokojní, mal by byť zároveň aj svedomitý, zodpovedný, spoľahlivý a trpezlivý. Oveľa dôležitejšie však je, aby ho práca skutočne bavila, pretože keď má človek silnú motiváciu, dokáže zdolať aj zdanlivo neprekonateľné prekážky.

SkryťVypnúť reklamu

Ak vyššie popísané vlastnosti máte, ale predsa sa vám príliš nedarí, skúste sa zamyslieť nad tým, kde to škrípe. Možno napríklad nezvládate situácie, keď sa klient nevie rozhodnúť a z nedočkavosti mu podvedome vysielate negatívne signály: zatínate päste, alebo príliš vypäto gestikulujete a ľudí to odradí. Reč tela je niekedy silnejším argumentom, ako by sa vám zdalo. Úskalia, ktoré môžu profesionálneho predajcu stretnúť, vám môže pomôcť prekonať knižka Aleny Filipovej Umění prodávat. Vydavateľstvo Grada teraz pripravilo jej prepracované a rozšírené vydanie. Jednotlivé kapitoly knižky sú doplnené praktickými cvičeniami a názornými príkladmi, a celá je napísaná ľahkým jazykom, takže sa cez ňu raz-dva prehryziete. Možno s jej pomocou objavíte poslednú chybičku krásy na svojej profesionálnych schopnostiach.

SkryťVypnúť reklamu

(gal)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu