Cez internet si našli prácu aj učitelia. »ILUSTRAČNÉ FOTO – MIROSLAVA CIBUĽKOVÁ |
nosť TNS SK v júli tohto roka na vzorke 675 užívateľov internetu. Významným zdrojom pri sledovaní trhu práce sú pre respondentov inzertné rubriky či tematické prílohy tlačených médií, ktoré sledovalo 43 percent z nich. Prostredníctvom personálnych agentúr hľadalo prácu 28 percent.
Pri hľadaní práce zohrávajú dôležitú úlohu aj známosti, avšak prostredníctvom známych alebo príbuzných sa k informácii o pracovnom mieste dostalo iba 24,3 percenta respondentov. Úrad práce využíva pri hľadaní voľného pracovného miesta len 9,5 percenta užívateľov internetu. Špecializované akcie zamerané na trh práce využilo 2,8 percenta ľudí.
Na slovenskom trhu pôsobí približne 20 portálov, na ktorých možno sledovať ponuky práce a brigád, či praktické informácie z oblasti personalistiky a trhu práce. Najznámejším portálom je profesia.sk, ktorú uviedlo 69,6 percenta užívateľov internetu. Portál praca.sk spomenulo 32 percent internetovej populácie.
Výsledky výskumu ďalej ukázali, že 51 percent užívateľov internetu si našlo zamestnanie alebo brigádu cez internet v oblasti informačných technológii, obchodu a ekonomiky, manažmentu, marketingu a práva. Ďalšie povolania zahŕňali prácu so zameraním na životné prostredie, učiteľstvo, geológiu, chémiu či aplikovanú biológiu.