Outsourcing IT/ICT - z technológií riešenie

Každým rokom, najmä v komerčnej sfére stúpajú požiadavky na výkonnosť, bezpečnosť, spoľahlivosť, otvorenosť a integráciu informačných a komunikačných technológií (IT/ICT).

Dnes pri rastúcom tlaku na výkonnosť podniku a súčasné znižovanie nákladov výrobná spoločnosť nemá zdroje a spravidla ani čas prispôsobovať svoju IT infraštruktúru najnovším technológiám, dokonca niekedy ani svojej obchodnej stratégii. V dôsledku toho prevádzkovanie aj rozvoj tejto infraštruktúry býva často výsledkom momentálnych rozhodnutí a operatívnych opatrení, čo v konečnom dôsledku prináša nesúrodosť, znižovanie výkonnosti IT infraštruktúry a rast nákladov na jej údržbu. Zložitá, neefektívna infraštruktúra je málo pružná, nákladná a namiesto podporovania produktivity brzdí výkonnosť podniku Zložitosť problematiky a fatálny dopad fungovania podnikovej IT infraštruktúry na úspešnosť podnikania a core procesy robia z dodávateľov technológií priamo spoluhráčov úspechu. V dlhodobom partnerskom vzťahu nestačí iba predať, na význame získavajú služby a aktivity s vyššou pridanou hodnotou - od systémovej integrácie, cez služby spojené s vytváraním a prevádzkou IT sa dnes vývoj posunul až ku kompletnému poskytovaniu IT technológii formou outsourcingu. Nie je to žiadna novinka, napriek mnohým diskusiám o výhodnosti využívania outsourcingu v oblasti IT, doterajší vývoj poukazuje, že má svoje opodstatnenie a pre mnohé spoločnosti je najoptimálnejším riešením. Nielen pre úsporu nákladov, ale aj kvôli flexibilite využívania zdrojov - technológií, kvalifikovaných pracovných síl a know-how.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Outsourcing znamená prevzatie zodpovednosti, za prevádzku a servis danej oblasti IS/ICT, vrátane súvisiacich služieb externým dodávateľom. Takýto dodávateľ sa doslova stáva partnerom pre podnikanie - musí poskytovať odborné a technologické zázemie a potrebnú istotu. Nezanedbateľnými kritériami výberu sú jeho postavenie na trhu, finančná stabilita, odborná spôsobilosť, vysoká kvalita ponuky outsourcingových služieb.

K+K a.s. má skúsenosti s poskytovaním outsourcingových služieb už niekoľko rokov. Celý systém outsourcingu je rozdelený do jednotlivých modulov, ktoré sú ako skupina súvisiacich služieb ponúkané zákazníkom: Desktopy, Servre, Lan/Wan, Periférie, Telefónia, Aplikácie, HelpDesk. Na každú oblasť je uzatváraná samostatná čiastková zmluva a je stanovená osobitne doba konsolidácie. Zákazník si vyberie len moduly, ktoré potrebuje. Každý modul obsahuje nasledujúce základné komponenty služby (logická, ucelená časť služby):

SkryťVypnúť reklamu

* Prenájom zariadení

* Štandardný dohľad a profylaktika

* Odstraňovanie poruchy, riešenie incidentu

* Realizácia požiadavky

* Rozvoj IS/ICT

Kvalita služby je dohodnutá úroveň poskytovaných služieb - presné stanovenie podmienok a parametrov outsourcingových služieb, ktoré je zmluvne dohodnuté v dokumente "SLA" (Dohoda o úrovni servisných služieb). Znamená to garancie: časov služby, doba odozvy, doba vyriešenia, a iné kvalitatívne a kvantitatívne parametre služby (doba zálohovania, ...)

Prechod na plne prevádzkovaný outsourcing IT/ICT prebieha v troch fázach:

1. negociačná - pred uzavretím rámcovej zmluvy, v ktorej sa definuje rozsah služby a zmluvné podmienky

2. tranzitívna - dočasná etapa projektu, v rámci ktorej je prevzatý aktuálny stav IS/ICT a tieto IS/ICT budú konsolidované do stavu v ktorom bude možné zabezpečiť všetky dohodnuté servisné parametre, podľa SLA,

SkryťVypnúť reklamu

3. konsolidovaná - stav, v ktorom je možná plná prevádzka IS/ICT v súlade so zabezpečením všetkých požadovaných servisných parametrov, definovaných v SLA.

HelpDesk je centrálnym a jediným miestom kontaktu používateľov a je štandardnou súčasťou outsorcingu.

Prijíma všetky požiadavky a rieši všetky incidenty súvisiace s IS/ICT a jeho používateľov, prostredníctvom web aplikácie,

e-mailu alebo telefonického nahlásenia. Poskytuje:

* garantovanú dosiahnuteľnosť

* garantované spätné informovanie o vyriešení problému

* optimalizácia procesov služieb HelpDesk a služieb s tým súvisiacich

* profesionálny prístup k užívateľovi i k riešenému problému

* garantované skrátenie doby riešenia problému

* monitorovanie pri riešení problému

* evidencia všetkých problémov, ich kategorizácia a vyhodnocovanie

SkryťVypnúť reklamu

* implementovaný proces schvaľovania požiadaviek

* sofistikovaný reporting, prevádzkový aj manažérsky

Na záver - outsourcing IT/ICT je prostriedkom, ktorý umožňuje podnikom flexibilne vytvárať a prevádzkovať efektívnu informačnú a komunikačnú infraštruktúru plne podporujúcu hlavne podnikanie a to i s perspektívou plánovaného rozvoja.

Ing. Ľubomír Gašpierik, tech. riaditeľ K+K a.s. (e-mail: lgaspierik@kk.sk)

(pr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu