m. Organizátor agentúra D&D Studio vinila majiteľa priestorov bratislavskú Inchebu, že ponúkol "neprijateľné podmienky pri prenájme výstavných priestorov". Incheba sa zasa bránila, že chyba bola na strane organizátora. Medializované dôvody však označil prezident IT asociácie Slovenska Juraj Sabaka za marginálne. Podľa neho bolo jedným z hlavných problémov zameranie Cofaxu na firemnú klientelu a rýchly vývoj technológií. Ten spôsobil, že výstava s ročnou periodicitou prestala byť pre vystavovateľov zaujímavá a ich náklady spojené s prezentáciou nevyvažovali prínosy. "Zánik Cofaxu nepovažujem za tragickú udalosť pre slovenský IT sektor," dodal Sabaka.
Incheba sa rozhodla zriadiť vlastnú výstavu spotrebnej elektroniky, digitálnych fotoaparátov, mobilných telefónov a počítačovej hernej zábavy pod názvom Digitech. Konala sa v polovici mája a súbežne s ňou bola aj výstava Infotech. Tá sa zase zameriava na informačné a komunikačné technológie pre automobilový priemysel a pre stredné a malé firmy. Výstava Infotech sa konala pod záštitou Združenia automobilového priemyslu...
To, či bude na Slovensku v ďalších rokoch počítačová výstava, je však otázne. Vo formáte zaniknutého Cofaxu však zrejme neuspeje. Možný záujem vidí Sabaka u spotrebiteľov a firiem orientujúcich sa na spotrebnú elektroniku (hry, PC, foto, video, audio, mobilná technika atď) a s tým súvisiaci program. "To by však musela byť úplne iná výstava," povedal.
Cofax zažil svoj vrchol koncom 90. rokov. Napríklad v roku 1999 tu vystavovalo takmer 190 firiem a na posledný Cofax sa ich prišlo prezentovať len 115. V zákulisí sa vlani hovorilo aj to, že na ročník 2005 sa ich prihlásilo ešte menej. Výrazný pokles zaznamenali aj ďalšie ukazovatele - počet návštevníkov a výstavná plocha. Oproti koncu tisícročia sa prišlo v roku 2004 na výstavu pozrieť o polovicu menej ľudí.