bankovníctva. Na rozdiel od internetbankingu
používateľ homebankingu musí mať vo svojich počítačoch
nainštalovaný špeciálny softvér, o ktorý sa stará banka.
Táto služba je určená najmä väčším
firmám, ktoré robia na svojich účtoch
väčší počet obratov a chcú, aby sa komunikácia
s bankami zrýchlila.
T áto forma elektronického bankovníctva do istej miery zastupuje aj formu účtovníckeho systému. "Od toho, pre akú cieľovú skupinu klientov je služba zameraná, sa následne odvíja rozsah funkcií , ktoré jednotlivé služby poskytujú," vraví hovorkyňa Istrobanky Miroslava Remenárová.
Istrobanka ponúka služby homebankingu pod názvom Corporate Banking. Patrí do osobitnej skupiny služieb bankovníctva, ktorá podľa Miroslavy Remenárovej dokáže splniť vysoké požiadavky na rýchlosť, spoľahlivosť, bezpečnosť či flexibilitu klientov. V banke ponúknu klientom služby na základe ich požiadaviek, teda šité na mieru. Služby homebankingu aktívne používa okolo 600 klientov banky - veľké a stredné firmy, ktoré robia niekoľko desiatok obratov denne.
Niektoré banky už túto formu elektronického bankovníctva ponúkajú v komplexnej podobe. Tatra banka služby homebankingu ponúka pod názvom Telebanking. Podľa hovorcu Tatra banky Romana Začku "umožňuje vytvárať a posielať domáce a zahraničné platobné príkazy, ako aj výzvu na inkaso a všetky druhy platobných príkazov možno importovať aj priamo z účtovníctva", čiže jej účel sa oproti službe individuálneho homebankingu mení len minimálne. Poplatky za inštaláciu softvérovej aplikácie na klientových počítačoch sú rôzne. Forma telebanking Light stojí 3000 korún ročne a na telebanking je ročný poplatok 6000 korún.
VÚB banka v súčasnosti ukončuje proces premenovania programu New Home Banking na "biznis banking" Michal Kopecký z VÚB banky " v rámci zmien v posledných mesiacoch nedošlo len k zmene názvu, ale do aplikácie boli spracované mnohé požiadavky klientov a úpravy už existujúcich funkcionalít s cieľom zvýšiť užívateľský komfort".
Biznis banking umožňuje
klientom VÚB banky využívať všetky služby tuzemského a zahraničného platobného styku. Poskytuje možnosť získať prehľad o realizovaných a odmietnutých transakciách, zostatkoch na účtoch či ostatných službách a produktoch poskytovaných bankou.
Prechod na novú verziu biznis bankingu je zabezpečený automatickým stiahnutím aktualizácie na strane klienta. V súčasnosti využíva aplikácie biznis bankingu niekoľko tisíc klientov banky.
ČSOB ponúka tiež svojim klientom formu homebankingu, ktorá pre podvojné účtovníctvo využíva spoluprácu s programami Edifact a Milticash. Umožňuje najmä načítavať údaje o stavoch účtov a údaje o jednotlivých pohyboch.
OTP banka poskytuje homebanking formou Corporate bankingu, ktorý umožňuje získavať bankové informácie a riadiť svoje finančné aktivity v banke z počítača, na ktorom má klient nainštalovanú aplikáciu Corporate banking OTP Banky prostredníctvom zvoleného spôsobu pripojenia.
Štyri roky už využíva homebanking reklamná agentúra 1. produkčná. Riaditeľ agentúry Róbert Henček vraví, že sú s ním spokojní na 90 percent. Výhodu vidí najmä v prístupnosti k účtu a v množstve transakcií, ktoré môže prostredníctvom tejto služby zadať. Nevýhodou je podľa Henčeka preťaženosť najmä v pondelok a piatok, keď sa môže stať, že systém padne.
JANA JURKOVIČOVÁ