Je zaneprázdnený, preto nemá čas chodiť do banky. A ani sa mu tam veľmi nechce.
Namiesto toho komunikuje s bankou prostredníctvom internetu. Moderátor televízie JOJ a rádia Viva Vladimír Voštinár si internetbanking zriadil ku všetkým účtom (teda k dvom).
Túto službu aj aktívne využíva.
Prečo ste sa rozhodli zriadiť si internebanking?
"Kto by stále chodil do bánk a stál tam v radoch? S internetbankingom je to úžasne pohodlné. Sadnem k počítaču, naťahám údaje a o chvíľu je všetko hotové. Banku považujem za milé prostredie, ale len na nevyhnutné úkony."
Pred koľkými rokmi a ako ste sa dostali k internetbankingu?
"Túto službu som si zriadil hneď, ako som sa presvedčil, že to zvládnem. Takýto sebavedomý som už asi päť rokov."
Nebojíte sa, že by ste takto mohli prísť o svoje peniaze?
"Istý čas ma to trápilo, ale potom som stavil na dôveru k bankám a šikovnosť ich IT manažérov. Aj keď na druhej strane si myslím, že keď niekto nabúra server Národného bezpečnostného úradu alebo server Pentagonu, tak môže nabúrať aj server banky. Ubezpečujem sa však, že mne sa do účtov nikto nedostane. Teraz asi provokujem slovenských hackerov, ale dúfam, že v bankách sú o krok pred nimi."
Z akých počítačov zadávate pokyny pre internetbanking?
"Len zo svojho domáceho počítača. V internetovej kaviarni by som to určite nerobil a nerobím to dokonca ani z počítačov v práci."
Kedy najčastejšie používate internetbanking?
"Vtedy, keď potrebujem."
Dvadsaťštyri hodín denne?
"No občas je tam červenými písmenkami napísané, že moje účty sú nedostupné, tak v takej chvíli asi nemá význam za každú cenu sa tam dobýjať."
Na čo všetko ho využívate?
"Na sledovanie stavu účtu, pohybov na účtoch, na jednorazové aj na dlhodobé príkazy. Myslím, že som taký normálny používateľ."
Viete, ako sa brániť, aby vám nikto nevykradol váš účet?
"Hlavne sa starám, aby sa mi nikto nepozeral cez plece. Asi to nebude najprevratnejší bezpečnostný prvok, ale ak mi nikto nestojí za chrbtom, som spokojný."
Dbáte na to?
"Aj trikrát sa otočím."
Spomínate si na nejaký prípad, keď vám internetbanking naozaj vytrhol klinec z päty?
"Nežijem s klincom v päte, takže mi internetbanking život skôr zjednodušuje, ako zachraňuje."
Máte aj negatívne skúsenosti s použitím internetbankingu?
"Ani nie. Hádam iba vtedy, keď mi vymenili GRID kartu za bezpečnejšiu a ja som nevedel, že už je v platnosti. Ťukal som stále kódy zo starej a po nespočetnom množstve neúspešných pokusov o prevody som pomaly strácal nervy."
Bolo potrebné tento prípad riešiť s bankou?
"Nie, prišiel som na to sám. Som šikovný klient."
Na niektoré bankové služby je však predsa len potrebný osobný kontakt v banke...
"Áno. Tam je to vždy príjemné. Majú tam krásne ženy a cukríky na pultíku."
ČSOB
Fyzické osoby
- ČSOB Linka 24 (telephonebanking)
- ČSOB Internetbanking 24
- ČSOB Mobil 24 (mobilbanking)
- ČSOB Info 24 (call - centrum)
Podnikatelia a firmy
- ČSOB BusinessBanking 24 (homebanking)
- ČSOB Multi Cash 24
- W1SE (komplexné riešenie internetového bankovníctva pre veľkých klientov vyvinuté v KBC)
- Monex (nástroj na sprostredkovanie platieb cez internet)
Dexia banka
- e-Banka (internetbanking, mailbanking)
- SMS notifikácia (SMS-banking, doplnková služba k službe e - Banka)
- Mobile Banking
- Phone banking
- Home banking
HVB Bank
- Online Banking (internetbanking)
- Electronic Banking (homebanking)
- Telefónservis
ISTROBANKA
Internetbanking
- Internetbanking Classic
- Internetbanking for PDA (obchodný názov pre službu internetbanking pre mobilné zariadenia)
- Internetbanking for e-mail
Mobilbanking
- Mobilbanking Classic (SIM Toolkit v spolupráci T-Mobile a ORANGE)
- Mobilbanking for GSM (pre oboch operátorov T-Mobile a ORANGE)
Phonebanking
- PhoneBanking Classic
- CallCentrum 0850 111 999
Corporatebanking (služby typu homebanking určené pre firemnú klientelu)
- Corporatebanking Classic
- Corporatebanking for Small Business
Ľudová banka
- lubaiba - internetbanking
- lubasms - SMS-banking
- lubamobil - mobilbanking
- lubamail - mailbanking
- winplat - homebanking
- MultiCash - homebanking
- lubacall - phonebanking
OTP Banka Slovensko
- Call Centrum
- IVR - automatický hlasový telefónny operátor
- Internet banking
- GSM banking
- SIMTOOLKIT banking
- OTPpay - platba za tovar v internetových obchodoch
- Corporate banking
- E-mail banking
Poštová banka
- GSM banking (mobilbanking)
- Internet banking
- Phone banking
- E-obchod (platba za tovar v internetových obchodoch)
Privatbanka
- Internet banking
- Home banking
- GSM banking
Slovenská sporiteľňa
- Internetbanking
- Sporopay (platba za tovar v internetových obchodoch)
- Telephonebanking
- Sporotel (Call centrum Slovenskej sporiteľne)
- Mobilbanking (na báze technológie SIMTOOLKIT)
- SMS Banking
- Mailbanking
- Homebanking
- MultiCash
- Databanking
Tatra banka
- Internet banking
- Mobil banking
- Dialog (banka cez telefón)
- i:deposit (termínované účty cez internetbanking)
- i:invest (nákup podielových fondov cez internetbanking)
- b-mail (SMS banking, mailbanking)
- TatraPay a CardPay (platba za tovar v internetových obchodoch)
- Shopping zóna
UniBanka
- INTERNET banking
- GSM banking
- E-Mail banking
- TELE banking
- UniPlatba (platba za tovar v internetových obchodoch)
- GSM banking
VÚB banka
- Internet banking a Internet banking plus
- Mobil banking
- Kontakt (call centrum)
Služby homebankingového typu pre firemnú klientelu
- Biznis banking
- Multi cash (vj)