je lacnejšia, rýchlejšia a jednoduchšia tak pre banku, ako aj pre samotného klienta.
Rýchlosť, jednoduchosť a nižšie náklady na operáciu sú hlavným dôvodom, prečo banky v posledných rokoch hlásia stabilný dvojciferný nárast využívania elektronických bankových služieb klientmi.
Klienti bánk sa k elektronickým službám dostávajú stále čas-tejšie aj preto, že rastie počet elektronických kanálov na uskutočňovanie bankových služieb, zvyšuje sa ich kvalita a rastie počet bankových operácií, pre ktoré už nemusia ísť do pobočky banky.
Po elektronických kanáloch tak prúdia miliardy korún a sú výzvou pre zlodejov všetkého druhu. Tí sú vyzbrojení výkonnými počítačmi a rafinovaným softvérom. Banka alebo klient, ktorý nedbá o svoju elektronickú bezpečnosť môže byť za svoju ľahkovážnosť, tvrdo potrestaný. To je druhá stránka mince elktronického bankovníctva. Aj napriek tomu počet transakcií - ale aj ich zabezpečenie - rastie.
Úroveň bezpečnosti elektronického bankovníctva a ochrana účtov klienta však vždy závisí od ľudského faktora. Každý systém je tak bezpečný, ako bezpečne sa správajú jeho používatelia. Banky samotné zverejňujú na svojich internetových stránkach základné pravidlá bezpečnosti práce s internetbankingom. Ak ste aj
vy užívateľom internetbankingu, prečítajte si tieto rady.
Komunikovať s bankou môžete cez telefón aj cez počítač. Ten by mal byť samozrejme pripojený na internet. Traduje sa, že bariérou pre rozvoj internetu a pre využívanie jeho možností sú vysoké ceny počítačov a pripojenia na internet. Ukazuje sa však, že bariérou býva často aj tzv. digitálna gramotnosť - znalosť práce s počítačom a záujem o používanie počítača a internetu vôbec. Podľa štúdie spoločnosti TNS SK viac ako polovica populácie Slovenska staršej ako 15 rokov nevie používať počítačové programy. (vj)