Slovenské hotely ešte nie sú naplno využité, hoci investori stavajú alebo rekonštruujú nové.
FOTO SME – JÁN KROŠLÁK
acity neprekračuje 40 percent.
Slovensko má vraj dostatok hotelov nižších kategórií, ubytovní či penziónov, chýbajú však luxusné hotely, ktoré by umožnili rozvoj kongresovej turistiky. „V posledných rokoch sa na Slovensku vybudovali alebo zrekonštruovali mnohé hotely, penzióny alebo zariadenia rodinného typu. Ešte stále nám však chýbajú päťhviezdičkové hotely, najmä tam, kde sa sústreďuje obchod. Je to predovšetkým Bratislava a niekoľko ďalších slovenských priemyselných centier so zahraničnými investormi. Mohol by sa tak viac rozvíjať kongresový cestovný ruch,“ povedala Beáta Lukáčová zo Slovenskej agentúry cestovného ruchu.
Zo zahraničných turistov tvoria 70 až 80 percent návštevníci z okolitých a neďalekých krajín, ako je Česko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Ukrajina alebo Nemecko. V posledných rokoch začali prichádzať aj turisti z Holandska, Ruska, Talianska, Francúzska či Británie.
Slovensko podľa Lukáčovej nemá jeden produkt, na ktorý môže lákať turistov, tak ako napríklad Česko na Prahu. Má však silný kúpeľný cestovný ruch, na ktorom môže stavať, možnosti na letnú i zimnú dovolenku aj kultúrny, mestský a vidiecky cestovný ruch.