Médiá a marketing

Živá feferónka a mŕtvy motýľ

Aj krajiny - rovnako ako firmy a ich produkty - existujú v konkurenčnom prostredí. Dennodenne musia súťažiť so susediacimi štátmi a s regiónmi o priazeň turistov, zahraničných investorov či odberateľov. Preto je potrebný konzistentný a profesionálny "country branding".

Mnohé krajiny - popri oficiálnych insígniách, ako sú štátny znak, vlajka a podobne - používajú aj iné symboly a znaky, ktoré krajinu pomáhajú ľahšie identifikovať a odlišovať od iných štátov a regiónov. Pravda, tak ako pri klasickom brandingu, aj tu ide o to, aby symbol mal niečo spoločné s realitou, ktorú reprezentuje, aby to bolo niečím výnimočné a aby to bolo relevantné a sympatické tak pre obyvateľov danej krajiny či regiónu, ako aj pre cudzincov. Napríklad branding Škótska vychádza z whisky, tartanu, golfu a zo starovekých hradov, výsledkom čoho sú tri kľúčové hodnoty: trvácnosť, dramatickosť a ľudskosť. Branding Španielska zas stavia na priateľskosti, slnku a na dovolenkovaní pri mori.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z príkladov excelentného brandingu je Kalábria. Symbolom tohto regiónu Talianska je totiž feferónka. Isteže, štipľavými papričkami sa môžu pochváliť aj v Mexiku či Maďarsku, no "peperoncinom" je predchnutý doslova celý život letnej Kalábrie. Nie je to totiž umelý symbol, ktorý by sa objavil nanajvýš na bilbordoch či na rôznych viac-menej nepraktických príveskoch. V Kalábrii sú to zväzky feferóniek visiace na okeniciach, feferónky čerstvé, sušené, mleté. Je to tiež feferónková klobása, feferónková čokoláda, feferónková marmeláda a rôzne feferónkové zmesi, ktoré predavači ponúkajú pod názvom Kalábrijská viagra. Každý tu totiž verí v ich afrodiziakálnu moc. Niet divu, že v Kalábrii sa nachádza Academia del Peperoncino, že sa tu každoročne usporadúva Peperoncino festival, skrátka, že Kalábria feferónkami žije.

SkryťVypnúť reklamu

Aký to smutný kontrast oproti mŕtvemu, umelému symbolu Slovenska.

Autor: Marian Timoracký, marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 904
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 873
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu