Zničený vlak. FOTO – REUTERS |
Ďalších desať cestujúcich previezli do nemocnice s ťažkými zraneniami.
Podľa predbežných záverov príčinou nehody zrejme nebola technická porucha, ale zlyhanie ľudského faktora.
Transrapid využívajú počas skúšok na testovacej trase aj na turistické výlety. Pri nehode narazil v rýchlosti asi 200 kilometrov za hodinu do dielenského vozňa, ktorý stál na trati. Vagón vlaku zostal z polovice visieť na vyvýšenej jednokoľajovej dráhe vo výške štyroch metrov nad zemou. Vyslobodzovanie zranených bolo veľmi ťažké a museli privolať hasičov s výsuvnými rebríkmi. Nehoda zasiahla 35 ľudí.
Transrapid nazývaný aj „lietajúci vlak“ sa pohybuje po samostatnom nadúrovňovom telese rýchlosťou vyše 400 kilometrov za hodinu. Dopravný systém je založený na bezkolesovom a bezdotykovom kĺzaní po magnetickom „vankúši“, ktorý vzniká pôsobením elektromagnetov medzi vlakom a pevným vodiacim telesom. Magnety zdvihnú stroj asi centimeter nad povrch a vlak „pláva“ bez trenia tesne nad dráhou.
Vlak vyvíjajú už niekoľko desiatok rokov nemecké koncerny Thyssen a Siemens. Komerčne úspešné boli len v Číne. Tam vybudovali tridsaťkilometrovú trasu, ktorá od roku 2003 spája šanghajské letisko s centrom mesta. V Nemecku existuje len skúšobná trasa vybudovaná neďaleko hraníc s Holandskom.