ovembra alebo v decembri.
Októbrový termín pripustil v apríli v slovenských médiách prezident spoločnosti In Kyu Bae. Automobilke sa totiž podarilo skúšobnú prevádzku spustiť na jar v miernom predstihu.
Dnes pracuje v žilinskej fabrike okolo 1300 ľudí. V roku 2009 chce závod naplniť plánovaný celkový počet približne 3-tisíc zamestnancov. Nový model auta, ktorý sa bude v závode pri Žiline vyrábať, by sa mal začať predávať od decembra.
Problémom zostáva desaťkilometrová cesta zo Žiliny do automobilky, ktorá stále nie je v prevádzke, lebo mesto nedokázalo vykúpiť všetky potrebné pozemky.
„Zatiaľ sú vyrovnané pozemky len pre časť cesty k našej obci. Cena za štvorcový meter sa podľa znaleckého posudku pohybuje od 200 do 300 korún. Podaktorí občania ju akceptujú,“ povedal starosta Gbelian Jozef Bielik. V ďalších prípadoch podľa neho treba začať vyvlastňovať, pretože ide o stavbu vo verejnom záujme. Konať však podľa Bielika musí Krajský stavebný úrad v Žiline.
Prístupová cesta ku Kii ide aj cez pozemky asi 80 občanov Tepličky nad Váhom, ktorí súhlasili s jej výstavbou, pod podmienkou, že dostanú za všetky predané pozemky cenu 350 korún za štvorcový meter. „Peniaze sa postupne vyplácajú, ale trvá to dosť dlho,“ povedal starosta Tepličky Tibor Mintal. Ministerstvo hospodárstva vláde odporúča, aby súhlasila s doplatkom. Ide o 63,3 milióna korún.
Vláda začiatkom marca schválila pre obce v okolí automobilky štátnu dotáciu 136 miliónov korún na zníženie vplyvu výstavby závodu. Obce využijú peniaze zväčša na rekonštrukciu ciest.