O "pozišningu"

Firmám nejde iba o to, aby ich logo svietilo na každom rohu. Usilujú sa o positioning (čítaj: "pozišning"). Silná pozícia značky totiž znamená, že značka zaujíma jedinečné, presvedčivé, dlhodobo udržateľné a uznávané miesto v mysliach zákazníkov.

Táto pozícia sa zvyčajne točí okolo výhody, ktorá firme pomáha odlišovať sa od konkurencie. V ideálnom prípade si tak zákazník dokáže so značkou stotožniť konkrétnu hodnotu alebo vlastnosť - a naopak. Či už ide o kategóriu hotových polievok alebo poskytovateľov internetu, positioning je jedným z hlavných nástrojov vábenia zákazníkov v každej kategórii trhu.

Inak to nie je ani v prípade zdravotných poisťovní. Onedlho vyprší termín, dokedy môžu poistenci zmeniť svoju zdravotnú poisťovňu, a tak sa poisťovne usilujú zaujať čo najsilnejšiu pozíciu v mysliach svojich i konkurenčných zákazníkov. Okrem racionálnych, hmatateľných lákadiel - napríklad 500-korunová poukážka na nákup vitamínov alebo voľnopredajných liekov - sú to aj emocionálne ladené medové motúzy, ktorými poisťovne obaľujú svoje ponuky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

A tak jedna zdravotná poisťovňa stavia na svojej sile (Máte sa o koho oprieť), druhá sa opiera o hodnotu rodiny (Urobte pre zdravie svojej rodiny ešte viac), tretia apeluje na prevenciu (Robíme všetko pre vaše zdravie), štvrtá stavia na odbornosti (Sme špecialisti v starostlivosti o druhých).

Pravda, niektoré zdravotné poisťovne začali robiť reklamu pravdepodobne až vtedy, keď zistili, že sa na ich klientov zovšadiaľ valia presne cielené ponuky zabalené do príťažlivého emocionálneho hávu. A tak sa narýchlo snažili z detí, šťastnej budúcnosti a toho, že to majú "vo svojich rukách", upiecť tortu ako v rozprávke O psíkovi a mačičke. Dobrú noc.

Autor: Marian Timoracký, marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu