alkoholu, jednoducho identické prejavy totožnosti agresívnych "jedincov". Ale minister dopravy a českí senátori na rozdiel od našich pozbierali zvyšok súdnosti a schválili novelu takpovediac revolučnú.
Od začiatku júla, keď vošla do platnosti, som bola v Čechách viackrát a zmena v štýle správania vodičov je zrejmá. Po niekoľkominútovom zastavení pri krajnici na diaľnici, na overenie správneho smeru v mape, zastavila pri mne hliadka diaľničnej polície. Bola nemilosrdná. Hľadanie v mape ma stálo 2000 českých korún.
Hoci českým vodičom pripadá nový zákon až príliš tvrdý, podľa prieskumu agentúry Median české ženy-vodičky ho vítajú. Proti sa vyjadrilo len 40 percent z nich. Tým, že jazdia opatrnejšie, sa ich tvrdé postihy za rýchlosť alebo jazdu na červenú vlastne nedotkli.
Hrozba sankcií za porušovanie pravidiel cestnej premávky zabrala ako šibnutím prútika. Vodičák vám u našich susedov zoberú v prípade technicky nespôsobilého vozidla a alkoholu, ale aj vtedy, ak vodič nemá pri sebe platný zdravotný posudok, prekročí rýchlosť v obci o viac než 40 kilometrov za hodinu a mimo obce o viac než 50 kilometrov, otáčaní a cúvaní na diaľnici, pri porušení zákazu predbiehania a zákazu zastavenia a státím na mieste pre zdravotne postihnutých.
Najväčším zástancom nového zákona je minister dopravy, podľa ktorého mierne tresty viedli k vedomému porušovaniu pravidiel. Porušovanie zákona musí bolieť. Podľa českého sadzobníka by bola štvrtina slovenských vodičov bez vodičáku. Skúste si zrátať, koľkokrát za týždeň (alebo za deň?) by ste museli odovzdať ten svoj. BEATA PLACHÁ