si ho predstaviť ako hatchback, pokrúti hlavou a bude sa venovať reálnejším a menej nudnejším myšlienkam. Neboli by to Taliani, keby sa o zrealizovanie nudno-bláznivej predstavy nepokúsili. Dokázali to a "horúca" a vôbec nie nudná slečna je tu.
Nahnevaný, ale vyzývavý
Ten pohľad, čím pozerá auto na svet, je známy už z modelu AR 159. Je krásne drzý, jemne nahnevaný a vyzývavý. Každý detail na karosérii prešiel lupou kreatívneho oka dizajnérov, ktorí vtlačili do auta opäť kus originality, nápaditosti a krásy. Bočné línie sa držia vpredu začatej myšlienky a citlivo prechádzajú do zvodných zadných partií.
Samotná zadná časť je umeleckých dielom, ktoré dodáva celému autu švih. Za všetko hovorí jemný detail zapracovania znaku v zadných dverách. Dá sa povedať, že celé auto je o detailoch. Kľučky dverí, spätné zrkadlá, štvorica výfukov, nárazníky, nič nie je ponechané na náhodu.
Automobilka ostala verná svojmu dizajnu v interiéri, ktorý je zaujímavo tvarovaný a jemne chaotický. Nízko položené sedadlá, stredová konzola, volant a riadiaca páka sú jasným odkazom vodičovi, že auto, ktoré šoféruje, má športový potenciál a bolo postavené pre radosť z jazdy. A ak sedí v Brere s tajomným prívlastkom Sky Window, jazda pod nočným nebom posiatym hviezdami bude ešte väčším zážitkom vďaka presklennej streche. Usporiadanie interiéru je v štýle 2+2, plnohodnotne sa dajú využiť len predné dve sedadlá. Dve núdzové vzadu sú naozaj iba núdzové.
Stovka za 6,8 sekundy
Ponuku agregátov štartuje štvorvalcový 2,2 JTS s výkonom 136 kW (185 k). Pri šprinte 0 - 100 km/h spotrebuje 8,6 sekundy a nepretržite šliape až k 222 km/h. Ponuka pokračuje skromným naftovým päťvalcom 2,4 JTD, ktorého výkon vrcholí na hranici 147 kW (200 k). Z "nuly na stovku" to stíha za 8,1 sekundy, magických 200 km/h prekročí o 28 km/h. S autom dokáže zaujímavé veci a netreba mu na to viac ako 6,8 litra na 100 kilometrov. Vrcholom palety motorov je šesťvalcový agregát V6 3,2 JTS s 260 čistokrvnými koňmi (191 kW). Jeho aximom je 240 km/h a 100 km/h zdolá za 6,8 sekundy. Nie je síce skromný, čo sa nemusí vyplatiť pri súčasnej cene benzínu, ale v prípade takéhoto auta je údaj o spotrebe irelevantný. Ak ide kupcovi o spotrebu, úžitkovú hodnotu, praktickosť a nízke prevádzkové náklady pri type áut, ako je Brera nebude na správnej adrese.
Prototyp Brery pri svojom predstavení v roku 2002 pozbieral dosť ocenení na to, aby sa po uvedení na trh mohol nový model tešiť dostatočnej obľube u zákazníkov, ktorí majú od 1,215 milióna korún viac.
SAMUEL VANKO
FOTO - ALFA ROMEO