Po bestselleri 100 zlatých pravidiel pre úspešnú kariéru pripravilo vydavateľstvo Grada na náš trh ďalšiu knižku Richarda Templara 100 zlatých pravidiel úspešného manažéra. Templar si hneď na úvod svojho poradcu zafilozofoval na tému životných cieľov: tvrdí, že málokto sa v mladosti túži stať manažérom, ale väčšina z nás sa i tak manažmentu nevyhne. Preto by jeho knižka mohla byť poradcom takmer pre všetkých, ktorí vedú nejaký tím. Pretože od tých sa často očakáva, že budú nielen viesť svoj tím, ale že budú aj zdatnými motivátormi, aj ramenom, na ktorom sa môžu kolegovia vyplakať, prísnymi ale spravodlivými sudcami, diplomatmi, politikmi a ktovie čo ešte.
Templar tvrdí: Pamätajte na to, že zodpovedáte za tím ľudí, ktorých ste si pravdepodobne nevybrali, s ktorými pravdepodobne nemáte veľa spoločného, ktorých možno ani nemáte radi a ktorí možno ani nemajú radi vás. Ale musíte z nich denne dostať slušný výkon a zodpovedáte tiež za to, že sa budú cítiť duševne, citovo aj fyzicky bezpeční. A okrem toho máte aj vlastné pracovné úlohy. Takže - aby ste sa nezbláznili - potrebujete rukoväť.
Templarova knižka je rozdelená do dvoch častí - prvá má pochopiteľný titul: ako viesť tím. Zdôrazňuje v nich niektoré všeobecne známe pravdy (Urobte svoj tím lepším, než ste vy sami, Počúvajte druhých, Dôverujte svojim zamestnancom a dajte to najavo), ale niekedy k nim dodá slovko, ktoré im pridá ľudský rozmer (Delegujte úlohy - ako môžete, alebo ako si trúfnete), alebo dokonca prekvapí realistickým až stoickým prístupom (Zmierte sa s hranicami ich možností, Vzbuďte dojem, že vedia viac než vy, Oslavujte, Majte prehľad o všetkom, čo hovoríte a čo robíte). Templar nevynechá takmer žiadnu situáciu, ide skutočne do detailov - napríklad kapitola Neospravedlňujte hlúpe systémy určite spôsobí radosť mnohým čitateľom. Autor v nej radí: "Určite máte aj vo vašej firme dosť systémov, ktoré nefungujú. Nemá zmysel behať po chodbách a zalamovať rukami nad tým, čo všetko je u vás na nič - táto cesta vedie do pekla. Ak nemôžete povedať niečo pekné, radšej nehovorte nič. Ale nesnažte sa pred svojím tímom ospravedlniť to, o čom viete, že je to nezmyselné"
Druhá časť knižky radí Ako viesť seba samého. Medzi najužitočnejšie rady patrí názov hneď jednej z prvých kapitoliek: Nedovoľte, aby vám to (manažovanie) vliezlo na mozog. (gal)