FOTO |
BRATISLAVA - Spoločnosť Heineken Slovensko včera začala sústreďovať celú svoju výrobnú kapacitu do pivovaru v Hurbanove. Prevádzka pivovaru v Rimavskej Sobote preto zanikne. Predstavenstvo spoločnosti sa tak snaží prispôsobiť výrobné a obchodné kapacity slovenskému trhu.
Spoločnosť odôvodňuje zmeny nepriaznivým vývojom na trhu s pivom. Spotreba piva, ako aj celý pivný trh na Slovensku podľa nej neustále klesá pre vysokú spotrebnú daň, zvyšujúce sa životné náklady a ponuku piva za dumpingové ceny najmä z malých pivovarov z okolitých krajín.
"Väčšia časť administratívy sa presunie z Nitry do Hurbanova, menšia časť do Bratislavy. Nebude to naraz, je to proces, ktorý potrvá do konca roka," povedal manažér Heinekenu pre vonkajšie vzťahy Roman Krajniak. Zmeny sa dotknú 95 zamestnancov pivovaru v Rimavskej Sobote a 60 pracovníkov administratívy. Slovenská dcérska firma pivovarníckeho koncernu oznámila, že dôsledky opatrení im vynahradí v "maximálnej možnej miere". Do konca tohto roka a v roku 2007 plánuje Heineken výrazné investície do rozšírenia pivovaru v Hurbanove.
Heineken Slovensko je viac ako desať rokov lídrom na slovenskom pivnom trhu s viac ako 40-percentným trhovým podielom. Je súčasťou jednej z najväčších pivovarníckych skupín na svete. Okrem značky Heineken spoločnosť u nás predáva domáce značky Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer a zahraničné značky Starobrno a Desperados. Celkové investície Heinekenu na Slovensku doteraz presiahli päť miliárd korún, čo je približne 70 percent investícií v odvetví. (tasr)