potom stal neovládateľným, zišiel z runwaya a začal horieť.
„Na palube bolo 147 pasažierov,“ uviedla televízia s tým, že pilot a ďalší členovia posádky tragédiu prežili. Desiatky ďalších osôb sa tiež podarilo evakuavoať z horiaceho stroja ruskej výroby TU-154, ktorý patril leteckej spoločnosti Iran Airtour.
Pozorovatelia často hovoria o zlom stave iránskeho civilného i vojenského letectva. Miestni politici vinu zvaľujú na USA pre americké obchodné embargo, ktoré Teheránu znemožňuje dovážať letecké súčiastky zo Spojených štátov. V Iráne však väčšinou padajú ruské lietadlá, na ktorých súčiastky sa embargo nevzťahuje. Sieť leteckej dopravy je v krajine veľmi hustá. Vďaka vlastným zásobám ropy a nízkym cenám paliva sú letenky veľmi lacné, takže mnoho Iráncov bežne používa leteckú dopravu.
Vlani v decembri sa lietadlo iránskych vzdušných síl zrútilo na obytnú štvrť Teheránu a pripravilo o život 116 ľudí. Rok predtým havaroval stroj malej iránskej spoločnosti Kish Airlines na letisku v Šardžá v Spojených arabských emirátoch. Vtedy zahynulo 43 pasažierov.
Mašhad je druhým najväčším iránskym mestom. Zároveň je pútnickým centrom šiitských moslimov a každoročne do neho zavíta cez 12 miliónov návštevníkov. Ich cieľom je predovšetkým mauzóleum ôsmeho z 12 šiitských imámov Alího ibn Músá Rezu, ktorý tu v 9. storočí zomrel a bol pochovaný.