Odborári rozdávajú kreditky

BRATISLAVA - Konfederácia odborových zväzov láka nových členov na kreditné karty.

Vďaka odborárskym kreditkám si môžu čerpať úver od 20- až do 60-tisíc korún.

Stačí byť v odboroch, zarábať 8-tisíc čistého mesačne a aspoň pol roka pracovať u jedného zamestnávateľa.

Podľa analytika spoločnosti Symsite Research Vladimíra Dohnala ide o marketingový ťah, ktorým sa odborový zväz "snaží zastaviť úbytok členskej základne".

Kým v roku 2000 odborárska konfederácia registrovala zhruba 700-tisíc členov, dnes sa k odborárom hlási už len okolo 460-tisíc ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šéf Konfederácie odborových zväzov Ivan Saktor pripúšťa, že kreditná karta má slúžiť aj na motivovanie nových členov.

SkryťVypnúť reklamu

"Ja sám mám kartu s číslom 001," hovorí Saktor.

Odborárska kreditka je však podľa neho zároveň jediným produktom na slovenskom bankovom trhu zameraným na slabšie zarábajúcich.

"Produkt bol šitý na skladbu našich členov, lebo vo viacerých zväzoch organizujeme ľudí z nízkych príjmových skupín," hovorí Saktor.

Kreditnú kartu odborárom na Slovensku ponúka Istrobanka. Tá je dcérskou spoločnosťou rakúskej banky BAWAG, ktorú vlastní rakúsky odborový zväz.

Podľa hovorkyne Istrobanky Miroslavy Remenárovej je spolupráca bánk s odborármi v Európe štandardná.

"BAWAG má s tvorbou bankových produktov pre odborárov 80-ročné skúsenosti, novinkou sú iba na slovenskom trhu," hovorí Remenárová.

Podľa analytika Dohnala však odborári pre väčšinu bánk nie sú veľmi zaujímavá klientela.

SkryťVypnúť reklamu

"Banky chcú mať klienta, ktorý je mladý, dynamický, veľa cestuje a má vysoké príjmy. Tento profil priemerný odborár nespĺňa," hovorí Dohnal.

Saktor priznáva, že záujem o odborársku kreditku zatiaľ zaostáva za očakávaním.

"Držiteľov je asi 13-tisíc, čo nás pri takmer polmiliónovej základni nemôže uspokojovať," hovorí Saktor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 232
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 983
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 009
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 950
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 822
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 453
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu