Médiá a marketing

Reklama ešte nezdochla

Toto leto to poriadne nafúkni, radí toto leto T-Mobile.


Reklama ešte nezdochla

Reklama, ešte pred pätnástimi rokmi stavaná na piedestál komunikačných disciplín, je dnes nútená si opätovne hľadať svoje uplatnenie a pokúšať sa znovu definovať svoju úlohu. Časy, keď spotrebiteľov hypnotizovala falošným imidžom, sú nenávratne preč. Klasický tridsaťsekundový televízny šot je ako starnúci herec, ktorý putuje z jednej zábavnej relácie do druhej a vždy znova a znova rozpráva tú istú historku. Rovnako tak bilbord, inzerát či reklamný banner.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spotrebitelia sú čoraz alergickejší na všetko, čo je vtieravé, bombastické a komerčné. To je aj dôvod, prečo sa reklama snaží prezliecť kabát a tváriť sa, že ona vlastne reklamou ani nie je. Ona je predsa komunikáciou, dialógom, konverzáciou, interaktívnosťou, participáciou. Snaží sa spotrebiteľov vtiahnuť do príbehu značky, aby ho spoluvytvárali. Využíva na to celý rad rafinovaných techník: fámy šírené ústnym podaním, vírusový marketing, interaktívne hry, rôzne formy gerila marketingu, netradičné formy komunikácie so silným emocionálnym nábojom a pod.

SkryťVypnúť reklamu

Áno, imidž je nanič a reklama je možno naozaj už len "navoňaná zdochlina", ale napriek tomu, firmy na reklamu, na klasickú reklamu v televízii, tlači, rádiách a na bilbordoch vynakladajú paradoxne čoraz viac a viac peňazí. Veď len traja najväčší slovenskí zadávatelia reklamy (T-Mobile, Orange a T-Com) spolu iba v televízii preinvestovali bezmála 2 miliardy korún, čo je takmer pätina všetkých výdavkov za televíznu reklamu vôbec. A toto leto to ešte určite poriadne nafúknu.

Autor: Marian Timoracký marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 577
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 314
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 855
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu